فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
seo 58 روز پیش
بازدید 79 بدون دیدگاه

مبل چستر چیست و با چه دکوراسیونی هماهنگ است؟

مبل چستر را با نام لمسه دار یا چستر فیلد هم می‌شناسند. در این مبل‌ها که با طرح‌های مختلف مانند مبل ال، دونفره، تک‌نفره و… ساخته می‌شوند، فرورفتگی‌هایی وجود دارد که با دکمه‌ها یا کریستال‌های تزئینی پوشانده شده‌اند. در مدل‌های کلاسیک و قدیمی آنها، دسته‌ها و پشتی، ارتفاع یکسان دارند؛ اما نمونه‌های مدرن‌تر با دسته‌های باریک‌تر و پایه‌‌های بلندتر، همچنین روکش‌هایی با رنگ روشن وارد بازار شدند. در این مطلب خواهیم فهمید که مبل چستر چیست و چه کاربردی دارد.

تاریخچه‌ی مبل چستر

مبل چستر برای اولین بار در قرن ۱۸ و در کشور انگلستان تولید شد. ریشه اصلی آن به نویسنده و سیاستمدار مشهوری به نام فیلیپ استنهوپ برمی‌گردد که در چسترفیلد زندگی می‌کرد. او به دنبال طراحی مبلی بود که علاوه بر راحتی، باعث چروک شدن لباس‌هایش هم نشود! به همین دلیل دستور داد که این مبل را تولید کنند و آن را به پسر خوانده خود هدیه داد. بعد از این زمان بود که افراد زیادی خواستار تولید این مبل شدند و اولین نمونه‌های آن با نشیمن‌های سفت و محکم وارد اماکن مختلف شد.

در دوران ملکه ویکتوریا، ویژگی‌های بیشتری به مبل چستر اضافه شد و ظاهر آن تغییر کرد؛ درنهایت هم به‌عنوان نمادی از ثروت و سلیقه خوب در بازارهای لوازم خانگی به فروش رسید. البته در آن زمان این مبل‌ها بیشتر در کاخ‌ها و خانه‌های مجلل دیده می‌شد که با رنگ سبز یشمی و روکش چرم طبیعی یا مخمل نفیس بود؛ اما رفته‌رفته مردم عادی هم توانستند نمونه‌هایی از آنها را در منزل خود جای دهند. در حال حاضر هم بعد از گذشت بیش از ۲۰۰ سال، این مبل همچنان محبوب و پرفروش است.

مبل چسترفیلد

انواع مبلمان چستر

مبل چستر را می‌توانیم بر اساس ویژگی‌های مختلف در دسته‌بندی‌های متفاوتی قرار دهیم. برای اینکه بتوانید بهترین مدل از این سری مبلمان را خریداری کنید، بهتر است بدانید اساس دسته‌بندی مبل چستر چیست.

  • مبل چستر کلاسیک ترک

این مدل، طراحی کاملا کلاسیک دارد و بهترین گزینه برای علاقه‌مندان به سبک کلاسیک است. با نگاهی به طراحی آن، پشتی با عمق کم یا زیاد را خواهید دید که بسته به مدل مبل فرق می‌کند؛ اما ویژگی‌ منحصربه‌فرد دیگر لمسه‌هایی است که در تولید این مدل به کار رفته و جذابیت فوق‌العاده‌ای به آن بخشیده است.

  • مبل چستر دسته مکعبی

مدل بعدی مبلمان چستر با وجود دسته مکعبی، ظاهر اسپورتی به خود گرفته‌ و طراحی آن بسیار جذاب و دلنشین است. این مدل از مبلمان چستر ظاهری لوکس و متفاوت دارد و منزل شما را لوکس و زیبا خواهد کرد. ویژگی‌ جالب در چستر دسته مکعبی، امکان استفاده از دسته‌ها به‌عنوان میز است.

  • مبل چستر دسته گرد یا رول

اگر دوست دارید که طرحی متفاوت از مبلمان چستر را در منزل خود قرار دهید، چستر دسته گرد می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای شما باشد. این مدل از چسترها دسته گرد و شبیه به P دارند و بیشترین میزان فروش را در میان مدل‌های چستر به خود اختصاص داده‌اند. البته دسته‌های این مدل ممکن است طرح منحنی هم داشته باشند.

  • مبل تخت خواب شو

نوعی از انواع چسترها، مبل‌ تخت‌خواب‌شو مدل چستر که به تازگی به این دسته از محصولات اضافه شده‌اند. ویژگی متفاوت این مدل‌ها که در طرح‌های دونفره و سه نفره به فروش می‌رسند، داشتن فضای کافی برای خوابیدن و نشستن است.

به جز این دسته‌بندی، مبلمان چستر را بر اساس سایز آنها هم به گروه‌های مختلف تقسیم می‌کنند. برای مثال مبل دونفره یا لاو برای متراژهای کوچک، مبل سه نفره برای سالن‌های بزرگ‌تر و مبل تک‌نفره که صندلی کلوب هم نامیده می‌شود، برای پر کردن فضاهای خالی دکوراسیون مناسب هستند.

مبل چستر تخت شو

ویژگی‌های مبلمان چسترفیلد

مبل چستر ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد. شما می‌توانید این محصول را با پارچه‌های مختلفی در فروشگاه‌ها پیدا کنید. مدل‌های اولیه آن با استفاده از چرم تولید می‌شدند؛ اما سپس محصولاتی با انواع پارچه و در جنس‌ها و رنگ‌های متنوع دیگر نیز به آنها اضافه شدند؛ به همین دلیل به خوبی می‌توانند با هر دکوراسیونی هماهنگ شوند.

ویژگی بعدی در این مبلمان، طراحی متنوع و انواع مختلفی از آن مانند چستر تک‌نفره، دو و سه نفره، مبل چستر ال و… است که در بالا هم آنها را معرفی کردیم؛ این ویژگی باعث شده است تا مبل چستر یکی از پرطرفدارترین نمونه‌ها در بین رقبای خود باشد.

نکته مهم دیگر قیمت مبل چستر است که نسبت به جنس پارچه و متریال استفاده‌شده در آن مشخص می‌شود. استفاده از الیاف و پارچه‌های مرغوب، هزینه نهایی مبل را بیشتر خواهد کرد؛ البته ابعاد، تعداد نشیمن‌گاه و نوع پارچه (چرمی یا غیرچرمی) نیز در قیمت نهایی این مبلمان تعیین‌کننده هستند.

ویژگی های ظاهری مبل چستر

اما ویژگی‌های ظاهری مبل چستر چیست؟ این مدل از مبل راحتی با ظاهری خاص و شناخته‌شده تولید می‌شود و اولین چیزی که توجه همه را به آن جلب می‌کند، دکمه‌های لمسه‌کاری‌شده روی سطح آن است. به‌علاوه دسته‌های پهن، تکیه‌گاه کوتاه و نشیمن‌گاه جادار هم دارد. همچنین برای تولیدش از جنس پارچه‌های چرم، جیر، مخمل و ابریشمی استفاده می‌شود که همین موضوع باعث شده است تا با طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی از آن روبه‌رو باشیم.

نکته بعدی ابعاد مبل‌هاست که ممکن است گاهی بزرگ‌تر یا حتی کوچک‌تر از سایز استاندارد باشد؛ یعنی هر فردی می‌تواند با توجه به فضای مورد استفاده، بدن هیچ‌گونه نگرانی این مبل‌ها را با ابعاد دلخواه خود سفارش دهد.

مبل چستر سبز

آیا مبل چستر راحت است؟

مبل‌های چستر با ابعاد بزرگ و طراحی منحصربه‌فرد، نسبت به سایر مبل‌ها راحتی بیشتری دارند. فضای بزرگ نشیمن‌گاه و دسته‌های پهن و نرم، امکان استراحت و آرامش بیشتر را فراهم می‌کنند. راحتی این مبلمان محدود به منازل نیست و نمونه‌هایش را حتی در محیط‌های اداری هم می‌بینیم.

مبل چستر برای چه منازلی مناسب است؟

مبل چستر با نشیمن پهن و راحت خود در همه محیط‌ها قابل استفاده است؛ اما به دلیل داشتن لمسه‌دوزی و حجمش بیشتر، بهتر است در فضاهای بزرگ قرار بگیرد. مبل راحتی چستر با هر سبک دکوراسیونی هماهنگ می‌شود؛ حتی اگر این دکور کلاسیک و سلطنتی باشد.

البته در انتخاب مبل چستر باید به جنس مبل هم توجه کنید؛ برای مثال برای سبک کلاسیک، مبل‌های چستر با چرم براق و ضخیم مناسبند؛ یا مبل‌های مخمل بهتر است برای دکوراسیون‌های سنتی و سلطنتی انتخاب شوند. همچنین مبل‌های چستر که با پارچه کتان یا کنف روکش شده‌اند، برای سبک‌های مدرن و مینیمال مناسب هستند.

تشخیص مبل چستر فیلد اصلی از تقلبی

مبل چستر چرمی

تا اینجا فهمیدیم که مبل چستر چیست؛ اما نکته مهم دیگر وجود نمونه‌های تقلبی این مبلمان است که به دلیل محبوبیت و تقاضای زیاد در بازار دیده می‌شوند. برای تشخیص اصالت مبل چستر باید به قیمت و نوع دوخت آن توجه کنید. مبل اصل چستر معمولا قیمت ارزانی ندارد؛ زیرا اغلب با مواد اولیه باکیفیت زیاد ساخته می‌شود. همچنین دوخت و لمسه‌کاری در انواع مبل چستر اصل، بسیار تمیز و ظریف است. با توجه به مواردی که درباره وجود نمونه‌های تقلبی موجود در بازار گفتیم، توصیه ما به شما این است که خرید خود را از فروشگاه‌هایی مانند ایران میز انجام دهید تا از اصالت کالاها مطمئن باشید.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز