فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
seo 54 روز پیش
بازدید 75 بدون دیدگاه

مبل چرم بهتره یا پارچه ای؛ بهترین انتخاب کدومه؟

مبل چرم بهتره یا پارچه ای؟ این پرسشی است که اغلب مشتریان هنگام تغییر لوازم خانه یا خرید جهیزیه به دنبال پاسخ آن هستند. تنوع مبل راحتی بسیار زیاد است و درگیر شدن با این چالش در هنگام خرید کاملا طبیعی است. اما ما می‌خواهیم برای همیشه این مشکل را برطرف کنیم و در این مطلب به بررسی تفاوت‌های میان انواع مبلمان چرمی و پارچه‌ای بپردازیم. با در نظر گرفتن این نکات می‌توانید از پروسه خرید خود لذت ببرید و درنهایت چیزی را انتخاب کنید که با نیازهای شما و دکوراسیون منزلتان هماهنگ باشد.

مزیت مبلمان چرمی

مبل چرمی سفید

اگر طرفدار خرید مبل چرم هستید، باید بدانید که چرم‌ طبیعی ظاهر زیباتری دارد و در عین‌حال دوامش نیز بیشتر است. البته چرم مصنوعی هم بعضی ویژگی‌های چرم طبیعی را دارد؛ اما کیفیت و طول عمر آن نسبت به مدل‌های طبیعی کمتر است و قیمت ارزان‌تری هم دارد. مبل چرم برای افرادی که دچار حساسیت‌های سیستم تنفسی هستند، انتخاب بسیار خوبی است. رویه این محصولات مو و پرز را جذب نمی‌کند؛ درنتیجه باعث ایجاد آلرژی بیشتر یا تنگی نفس نخواهد شد.

مزیت بعدی در مورد مبلمان چرم، ظاهر شکوهمند و عالی آن است که باعث ایجاد جلوه بهتری در فضا می‌شود. مبلمان چرمی، مدرن‌تر از مبل‌های پارچه‌ای است و اغلب در دکوراسیون‌های اسپورت و جوان‌پسند استفاده می‌شود. درنهایت باید این نکته را هم بیان کنیم که نگهداری مبل چرم نسبت به پارچه‌ای آسان‌تر است و تنها کاری که برای تمیز کردن آن باید انجام دهید، گردگیری ساده و استفاده از روغن‌هایی برای جلوگیری از پوسیدگی آن است. مبلمان چرم بسیار مقاوم است و با کمی مراقبت، سال‌های سال برایتان کار می‌کند و نیازی به تعویض نخواهد داشت.

مزیت های مبلمان پارچه ای

مبل پارچه ای سفید

اولین چیزی که باید به‌عنوان مزیت اصلی مبلمان پارچه‌ای در نظر بگیریم، تنوع بالای طرح و رنگ‌های آن است. همچنین از این روکش برای مدل‌های مختلف مبل مانند مبل ال، ساده، سلطنتی، راحتی و… استفاده می‌شود. روکش این دسته از مبل‌ها هم از پارچه‌هایی با ویژگی‌ها و خصوصیات مختلف است و راحتی بسیار زیادی را به دنبال دارد. مبلمان پارچه‌ای، نرم و گرم است و مانند مبل‌های چرمی در روزهای گرم سال، حالت چسبنده و بدی پیدا نمی‌کند.

با وجود تنوع بسیار زیاد پارچه در این جنس از مبلمان، بهتر است به دنبال آنهایی باشید که در برابر سایش، کشیدگی یا استفاده مداوم مقاوم‌ترند. برخی از پارچه‌هایی که برای مبلمان استفاده می‌شوند، ضدلک هستند و با استفاده از مواد شوینده خاص یا بخارشوی دستی به راحتی تمیز می‌شوند. آخرین مزیت این مدل از مبلمان نیز قیمت پایین‌تری است که نسبت به مدل‌های چرم دارد.

معایب مبلمان چرمی

مبلمان چرمی با وجود مزایای خاص خود مانند خاصیت ضدلک و ضدحساسیت بودن، معایبی هم دارد. اولین نکته در این روکش‌ها، امکان ایجاد خراش روی آنهاست که کاملا مشخص می‌شود و عملا راه‌حلی جز تعویض روکش نخواهید داشت. همچنین مبل‌های چرمی در مقایسه با مدل‌های پارچه‌ای سفت‌تر هستند؛ در فصول گرم، گرمای بیشتری را جذب می‌کنند و در فصول سرد، سرمای زیادی دارند.

موضوع بعدی در مورد روکش چرمی، قیمت بالاتری است که باید برای خرید مبل‌های تولیدشده از آنها بپردازید. مخصوصا اگر این محصولات از جنس چرم طبیعی باشند، هزینه نهایی بیشتر خواهد بود. در آخر هم این نکته را اضافه کنیم که تنوع طرح و رنگ در مبلمان چرمی خیلی زیاد نیست و تنها می‌توانید آنها را به‌صورت تک‌رنگ یا ترکیب رنگ‌های تکه‌ای سفارش دهید.

معایب مبلمان پارچه ای

پارچه‌های مبلی نسبت به چرمی معایب کمتری دارند؛ البته این نکته به معنی برتر بودن آنها نیست. معایب پارچه برای روکش مبل شامل ایجاد لکه‌های بیشتر و جذب پرز و گردوخاک است که برای برخی اهمیت زیادی دارد. درواقع پارچه‌های مبلی به دلیل داشتن سطحی با منافذ ریز و الکتریسیته زیاد، گردوخاک و ذرات ریز را جذب می‌کنند و برای تمیز کردن آنها نیازمند جاروبرقی، برس‌های مخصوص و جارو هستید.

به‌علاوه این پارچه‌ها ممکن است مایعات، خوراکی و سایر مواد را جذب کنند و حتی از خود عبور دهند. بنابراین در صورت عدم تمیزکاری سریع و عمقی، این لکه‌ها به‌صورت دائمی روی آن باقی می‌مانند. این موضوع به‌خصوص در مبلمانی که رنگ روشن دارد، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

تفاوت ظاهری مبل چرم و پارچه ای

مبل چرمی قهوه ای

مبلمان چرمی و پارچه‌ای تفاوت‌های ظاهری متعددی دارند. طیف رنگی وسیعی در مبلمان چرمی وجود دارد؛ اما همه آنها به شکل تک‌رنگ و بدون طرح و نقش هستند. این نوع مبلمان معمولا طراحی ساده و طرحی مشخص دارد و می‌تواند به‌صورت ست‌های چندتایی یا به شکل مستقل طراحی و تولید شود. حتی برخی از آنها قابلیت تبدیل شدن به تخت را هم دارند. در صورتی‌که طرفداران مبلمان چرمی هستید، اما بودجه‌تان محدود است، می‌توانید پارچه میکروفیبر را به جای چرم انتخاب کنید که از الیاف مصنوعی بافته شده و شبیه به چرم است.

در مقابل، مبلمان پارچه‌ای از چندین نوع پارچه مختلف از جمله پشم، کتان، پنبه، ابریشم و… ساخته می‌شود که علاوه بر رنگ‌های متفاوت، طرح‌های جذاب و دیدنی هم دارد. گاهی نیز برای تولید مبل‌های پارچه‌ای از الیاف مصنوعی مانند پلی استر، نایلون، اکریلیک و الفین استفاده می‌شود. البته در مواقعی هم ترکیبی از این دو جنس را در تولید مبل به‌کار می‌برند.

تنوع رنگ در مبل پارچه ای بیشتر است یا چرم؟

پارچه‌های مبلی علاوه بر رنگ‌های متنوع، طرح‌های زیبا و منحصربه‌فردی هم دارند. این پارچه‌ها قابلیت تطبیق با دکوراسیون مکانی را که داخلش قرار می‌گیرند، دارند و به راحتی با هر سبکی که بخواهید، تولید می‌شوند.

بسیاری از طراحان برای دکوراسیون داخلی، پارچه‌های مبلی را به‌عنوان عنصری کلیدی در ایجاد جلوه و جذابیت در فضا انتخاب می‌کنند و بر اساس آن دیگر اجزاء منزل را می‌چینند. در مقابل تنوع روکش‌های چرمی برای مبلمان کمتر است و در بیشتر مواقع می‌توانید آنها را به‌صورت تک‌رنگ بیابید.

مبل چستر چرمی بهتر است یا پارچه ای

استفاده از مبل چستر در منازل بزرگ، دکوراسیون متفاوتی را ایجاد می‌کند و حسی از مدرن بودن را به محیط القاء می‌کند. مبلمان چستر با طرح‌های منحصربه‌فرد و تنوع زیاد در روکش، طراحی دسته‌ها و شکل ظاهری‌شان، در منازل لوکس و حتی قصرهای بزرگ استفاده می‌شود. این سری از محصولات هم با جنس روکش چرمی و هم پارچه‌ای در بازار موجودند و هر فردی باید با توجه به سلیقه و نیاز خود آنها را انتخاب کند.

مبلمان چستر پارچه‌ای هم با سبک کلاسیک و هم با سبک مدرن هماهنگ است و در بهترین حالت با استفاده از رنگ‌های خنثی مانند سفید، بژ و خاکستری تولید می‌شود. مبلمان چستر چرمی هم برای خانواده‌هایی که کودک یا حیوانات خانگی دارند و نمی‌توانند به‌صورت منظم مبلمان خود را تمیز کنند، مناسب است.

بهترین جنس مبلمان برای شما کدام است؟

در مقایسه بین مبلمان پارچه‌ای و چرمی، نکات قابل توجه مختلفی وجود دارند که در اینجا به برخی از آنها اشاره کردیم. هر نوع مبلمان دارای ویژگی‌ها و خصوصیات منحصربه‌فردی است که می‌تواند برای شخصی خاص جذاب باشد. با این حال بنا بر نکاتی که ذکر کردیم، به نظر می‌رسد مبلمان پارچه‌ای دوام و ماندگاری بیشتری دارد و می‌تواند با هر نوع دکوراسیونی به خوبی هماهنگ شود. همچنین قیمت مبلمان پارچه‌ای نسبت به مدل‌های چرمی بسیار مناسب‌تر است. شما می‌توانید لیست قیمت آنها را در سایت‌های مختلف مشاهده کنید.

بنابراین اگر قصد خرید مبلمان دارید، باید این نکات را مدنظر قرار دهید و درنهایت محصولی را انتخاب کنید که هم از نظر ظاهری و هم کاربردی برایتان مناسب‌تر باشد.

مبل پارچه ای طوسی

خرید بهترین مبلمان از ایران میز

با مواردی که بیان کردیم، می‌توانید پاسخ درست‌تری به پرسش مبل چرم بهتره یا پارچه ای بدهید. اگرچه مزایا و معایب بسیاری برای این دو جنس مبلمان گفته شد، اما درنهایت انتخاب یکی از این دو کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. برای خرید این محصولات می‌توانید به‌صورت اینترنتی اقدام کنید. خرید آنلاین مبلمان از فروشگاه‌های مجاز مزایای زیادی دارد که از جمله آنها می‌توانیم به صرفه‌جویی در زمان و هزینه اشاره کنیم. همچنین با این روش خرید، تنوع بیشتری از محصولات را می‌بینید و می‌توانید از میان آنها دقیقا همان چیزی را انتخاب کنید که برایتان جذاب‌تر است.

ایران میز یکی از سایت‌هایی است که در زمینه فروش آنلاین انواع مبلمان فعال است و می‌توانید برای ثبت سفارشات خود روی آن حساب کنید. محصولات موجود در این مجموعه با قیمت مناسب و کیفیت عالی به فروش می‌رسند و طراحی‌شان کاملا مدرن و جذاب است. ضمن این‌که سفارش شما در هر کجای ایران که باشید، برایتان ارسال خواهد شد تا در سریع‌ترین زمان ممکن به دستتان برسد. شما هم نظرات خود را در مورد انتخاب مبلمان چرمی یا پارچه‌ای با ما به اشتراک بگذارید.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز