فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 919 روز پیش
بازدید 495 بدون دیدگاه

نورپردازی مناسب دکوراسیون برای فضای خانه

یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین آیتم‌های معماری داخلی نورپردازی مناسب دکوراسیون است که باعث می‌شود فضای خانه سروسامان بهتری به خودش بگیرد. با کمک نورپردازی مناسب انجام کارها در محیط خانه راحت‌تر خواهد بود. همچنین باعث به‌وجودآمدن احساس آرامش و در نهایت لذت بیشتر از حضور در خانه خواهد شد.

انجام نورپردازی منحصربه‌فرد همچنین باعث می‌شود فضاهای مختلف خانه با یکدیگر تفاوت داشته باشند و دکوراسیون زیباتری داشته باشید. در ادامه با معرفی چندین ایده برای نورپردازی بهتر و زیباتر در محیط خانه به شما کمک خواهیم کرد. پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

نورپردازی راهرو و سالن ورودی

سالن ورودی اولین بخشی است که با ورود به آن می‌توان به دکوراسیون داخلی خانه پی برد. این بخش که در خانه‌های بزرگ وجود دارد را می‌توان باعث استفاده از یک لوستر کلاسیک و یا چراغ آویز مدرن تزئین کرد و به کمک آن یک فضای زیبا و دلچسب به وجود آورید. در خانه‌هایی که فضای کمتری دارند و خبری از سالن ورودی نیست این کار را در راهروی اصلی می‌توان انجام داد.

در کنار نورپردازی مناسب دکوراسیون سالن ورودی یا راهرو، می‌توان از وسایل دیگری مثل آثار هنری نیز استفاده کرد تا نورپردازی بهتر دیده شود. البته دراین‌بین یک نکته مهم را به یاد داشته باشید که تناسب بین وسایل و نورپردازی به‌درستی انجام شود. زیرا عدم تناسب باعث خواهد شد دکوراسیون شما زیبایی لازم را نداشته باشد و نورپردازی شما هرچقدر هم که زیبا باشد اما در نهایت به دلیل عدم هماهنگی و تناسب بین آن و دیگر وسایل جذابیتی نخواهد داشت.

تناسب بین وسایل در کنار نورپردازی مناسب باعث زیباتر شدن دکوراسیون می‌شود.

ایجاد نورپردازی مناسب در راهروهای خانه که اتاق‌ها و سایر بخش‌های خانه را به یکدیگر متصل می‌کند بسیار مهم است. تزئین این بخش از فضای خانه با نور چندان سخت نیست و حتی با یک چراغ سقفی نیز می‌توان آن را تزئین کرد. استفاده از نور مخفی نیز یکی دیگر از راهکارهایی است که می‌توانید در راهروها و یا راه‌پله‌ها استفاده کنید.

نورپردازی مناسب دکوراسیون

نورپردازی در اتاق نشیمن

سالن یا اتاق نشیمن یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه است و توجه به نورپردازی مناسب دکوراسیون آن بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل در نورپردازی این بخش نیز باید نکاتی را مدنظر داشت. این بخش که محل قرارگیری وسایلی همچون میز تلویزیون و مبلمان است باید نورپردازی مناسبی داشته باشد.

برای داشتن جلوه بهتر در فضای خانه نورپردازی یکی از الزامات است. شما به کمک نورپردازی مناسب می‌توانید فضای اتاق نشیمن خود را بزرگ‌تر نشان دهید. از کارهایی که می‌توانید برای بهترشدن این بخش انجام دهید استفاده از چراغ‌های زاویه‌دار است. به کمک این چراغ‌ها می‌توانید هر مدل نورپردازی که به آن علاقه دارید در اتاق نشیمن خود پیاده‌سازی کنید.

یکی از کارهایی که با وجود تلویزیون در اتاق نشیمن نباید انجام دهید استفاده از لامپ‌هایی است که نور خیره‌کننده دارند. این لامپ‌ها باعث می‌شوند که در هنگام تماشای تلویزیون سایه ایجاد شود و لذت تماشا کردن تلویزیون از بین برود. برای نورپردازی اتاق نشیمن می‌توانید از چراغ‌هایی که به دیوار نصب می‌شوند یا چراغ‌های سقفی نور مخفی استفاده کنید.

نورپردازی مناسب در آشپزخانه

از مکان‌های شلوغ هر خانه آشپزخانه آن است. آشپزخانه علاوه بر محل پخت‌وپز بودن و محل غذا خوردن، محلی برای دور هم‌نشینی افراد خانواده و مهمان‌ها نیز است. به همین خاطر نورپردازی این بخش از خانه اهمیت فراوانی دارد. نورپردازی مناسب دکوراسیون آشپزخانه باعث خواهد شد تا هم آشپزی راحت‌تر باشد و هم وسایل دکوراسیون جلوه بهتری داشته باشند.

نورپردازی مناسب دکوراسیون

نورپردازی مناسب در اتاق ناهارخوری

اتاق ناهارخوری محل جمع‌شدن اعضای خانواده و گفتگو با یکدیگر است و به همین جهت این بخش از خانه نباید کم‌نور باشد. این قسمت از خانه می‌تواند نقطه کانونی خانه باشد اما به شرطی که نورپردازی مناسب دکوراسیون به بهترین شکل ممکن انجام شود. به کمک نور مناسب می‌توانید دکوراسیون این بخش را به سبک خاصی شخصی‌سازی کنید و زیبایی آن را دوچندان کنید.

یک راهکار پیشنهادی برای نورپردازی مناسب این بخش، استفاده از لوستر تزئینی است. با نصب لوستر هم نور اتاق ناهارخوری تأمین می‌شود و هم صرف غذا را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.

چنانچه میز ناهارخوری جدید خریده باشید و اتاق فضای بزرگی داشته باشد می‌توانید دو لوستر بالای میز آویزان کنید تا محیط جذاب‌تر شود. با انجام این کار زیبایی میز ناهارخوری شما بیش از قبل در چشم خواهد بود و صرف غذا روی آن لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

برای مشاهده پرفروش‌ترین میزهای ناهارخوری اینجا کلیک کنید

نورپردازی مناسب برای سرویس بهداشتی و حمام

نور نامناسب می‌تواند بر روی روحیه افراد تأثیر منفی داشته باشد. به همین خاطر توجه به این مقوله امروزه اهمیت بیشتری پیدا کرده است. تأمین روشنایی حمام یکی دیگر از نکاتی است که باید همیشه در نظر داشت. حمام باید روشنایی بیشتری داشته باشد تا احساس ناامنی به فرد منتقل نشود.

استفاده از آینه در سرویس بهداشتی در کنار نورپردازی مناسب می‌تواند دکوراسیون سرویس بهداشتی را همانند دیگر بخش‌های خانه زیباتر کند. برای این کار توجه داشته باشید که لامپ‌ها بالای آینه قرار نگیرد زیرا این کار باعث می‌شود که سایه به وجود آید و همین مورد باعث کاهش یافتن زیبایی دکوراسیون سرویس بهداشتی می‌شود. برای زیبایی هرچه بیشتر و عدم به‌وجودآمدن سایه بهتر است منابع نوری و چراغ‌ها در اطراف آینه نصب شود تا نور به‌صورت مساوی روی آینه پخش شود و نور به‌اندازه کافی در تمام نقاط آن وجود داشته باشد.

نورپردازی مناسب دکوراسیون

سخن آخـر

بخش‌های مختلف خانه هرکدام کاربردهای خاص خودشان را دارند به همین جهت نوع نورپردازی در این بخش‌ها نیز باید متفاوت باشد. به‌عنوان‌مثال تأمین روشنایی کافی در آشپزخانه باعث می‌شود که کارها راحت‌تر انجام شود. اما در دیگر بخش‌ها شاید نیاز به نور زیادی نباشد. به‌عنوان‌مثال اتاق نشیمن نیاز به نور زیاد ندارد و با یک منبع نور کلی می‌توان روشنایی کافی آن را تأمین کرد.

به همین جهت توجه به نورپردازی مناسب دکوراسیون در بخش‌های مختلف خانه بسیار مهم است. داشتن آگاهی و کسب اطلاعات در این زمینه باعث می‌شود که هم فضای خانه دلچسب‌تر گردد و هم زیبایی دکوراسیون بیشتر شود. پس اگر قصد ایجاد تغییراتی در دکوراسیون خود را دارید بهتر است به موضوع نورپردازی آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. نورپردازی مناسب هم فضای خانه را بهتر نمایش خواهد داد و هم محیط خانه برای اعضای خانواده جذاب‌تر خواهد بود.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز