فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 1179 روز پیش
بازدید 1747 بدون دیدگاه

نکات انتخاب مبل جهیزیه

نکات انتخاب مبل جهیزیه

برای خرید جهیزیه لوازم بسیاری است که باید مد نظر داشت اما چیزی که برای اتاق پذیرایی خیلی مهم است، وجود مبل می باشد. مبل جهیزیه می تواند دکوراسیون اتاق پذیرایی را تکمیل نماید و جلوه خانه را تغییر دهد و به حالت لوکس نزدیک نماید. اما باید دقت داشت که نوع و سبک مبل با سایر لوازم خانه هماهنگ باشد و به صورت تک و جداگانه نباشد که خارج از اصول دکوراسیون و چیدمان خواهد بود.

پس بهتر است این کار را با عجله انجام ندهید و برای آن زمان بگذارید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. می توانید ابتدا کمی اطلاعات در مورد انواع مبل از طریق اینترنت به دست بیاورید تا در بازار با دیدن مدل های مختلف دچار سردرگمی نشوید. مانند اینکه چه مبلی می تواند شیک باشد و یا چه نوع مبلی می توان دوام بیشتری داشته باشد. در ادامه نیز برای شما اطلاعات بیشتری در مورد مبل جهیزیه قرار داده ایم که می توانید مطالعه نمایید.

نکات انتخاب مبل جهیزیه

مشخص نمودن سبک دکوراسیون منزل

همان طور که در بالا اشاره شد از مهمترین نکات قبل از خرید مبل جهیزیه این است که شما بتوانید نوع دکوراسیون منزل خود را مشخص نمایید. چون در هنگام خرید جهیزیه ممکن است به صورت دقیق نتوانید لوازمی که خریداری می کنید را بررسی نمایید و گاهی ممکن است لوازمی ناهماهنگ خریداری کرده باشید. پس قبل از خرید مبل این موضوع را مشخص نمایید. به طور مثال اینکه دکوراسیون شما مدرن است و یا کلاسیک و فانتزی. زمانی که این موضوع مشخص شود انتخاب مبل راحت تر خواهد بود زیرا می دانید تنها باید میان یک دسته از مبل ها به جستجو بپردازید.

به طور کل سه مدل مبل را می توانید انتخاب نمایید که شامل: مبل راحتی، مبل کلاسیک و مبل ال می باشد.

 

راحت بودن و یا تنها ظاهری زیبا

پس از آن که نوع و استایل مبل خود را انتخاب کردید حال باید سراغ انتخاب ظاهر مبل بروید. بهتر است مشخص کنید که هدف از خرید این مبل جهیزیه چیست. آیا تنها برای ظاهری زیبا و جلوه ای خاص آن را خریداری می کنید و یا اینکه می خواهید مبل راحت باشد تا برای استفاده روزانه و دراز کشیدن بر روی آن مناسب باشد و مشکلی نداشته باشید.

اگر هدف شما تنها ظاهر است می توانید به سراغ مبل های استیل و کلاسیک بروید و یا مبل های راحتی با ظاهری مانند استیل و مبل راحتی فرانسوی که جلوه ای اصیل تر دارد. اما اگر هدف شما راحت بودن است که می توانید طیف وسیعی از مبل های راحتی را انتخاب نمایید که مبل ال شکل نیز زیر شاخه آن می باشد و ویژه خانه های کوچک است.

نکات انتخاب مبل جهیزیه

بودجه خرید مبل جهیزیه

پس از تصمیم گیری ها در مورد شکل ظاهری و تم کلی مبل حال نوبت به میزان بودجه ای که می خواهید برای خرید مبل بپردازید می رسد. بهتر است قبل از اینکه برای خرید مبل اقدام می کنید میزان بودجه خود را مشخص نمایید. به این صورت دیگر استرسی برای خرید نخواهید داشت و همچنین تحت تاثیر صحبت های فروشنده و هیجانات بازار قرار نخواهید گرفت. خصوصا اینکه برای خرید جهیزیه باید مبالغ بسیاری را هزینه نمایید و بدون شک خریدهای بسیاری است که باقی مانده و باید آن ها را انجام دهید. پس هر چه با دقت بیشتری هزینه ها را مدیریت نمایید می توانید لوازم خانه خود را تکمیل تر نمایید. اگر برای مبل می توانید هزینه بسیاری را پرداخت نمایید بهتر است به سراغ مبل های برند و سلطنتی بروید اما اگر می توانید هزینه ای متوسط را پرداخت کنید بهتر است به سراغ مبل های راحتی بروید که گزینه های شیک و زیبا و در عین حال با قیمت مناسب می باشند.

در این مقاله بخوانید: انتخاب مبل عروس

انتخاب رنگ مبل

پس از گذراندن مراحل بالا بدون شک انتخاب رنگ مبل برای شما راحت تر خواهد شد. زیرا سبک و دکوراسیون مشخص است و تم کلی خانه را می توانید مشاهده نمایید. حال می توانید با توجه به دکوراسیون و سبک و سایر لوازم خود رنگ مبل را انتخاب نمایید. ابتدا بهتر است قوانین کلی را در نظر داشته باشید اگر خانه شما کوچک است و یا نورگیر کمی دارد بهتر است که مبل هایی با رنگ روشن را انتخاب نمایید تا خانه را بزرگتر و روشن تر نشان دهد و اگر خانه بزرگ است می توانید هر رنگ مبلی که تمایل دارید را انتخاب نمایید اما باز هم بهتر است به سراغ رنگ های ملایم برید که باعث آرامش روان شما شود.

همچنین نیازی نیست که رنگ مبل های دقیقا مطابق و همرنگ با سایر لوازم باشد و به اصطلاح ست باشد می توانید رنگ های متضاد با رنگ خانه را انتخاب نمایید که حالتی شاداب و جسورانه به خانه شما بدهد. همچنین کوسن های رنگی نیز به کمک شما خواهند آمد و کوسن های براق نیز می تواند برای دکوراسیون های سلطنتی ایده ای بسیار عالی باشد.

 

نکات انتخاب مبل جهیزیه

اندازه گیری

از موارد مهم دیگری که در هنگام خرید باید به آن دقت نمود اندازه گیری اتاق نشیمن است تا بدانید که دقیقا چه میزان فضایی برای قرار دادن مبل ها دارید تا مطابق با آن خرید خود را انجام دهید. اگر شما از فضای قرار دادن مبل خود آگاه باشید می توانید خریدی بهتر و مناسب تر را انجام دهید تا دقیقا در فضایی که می خواهید جای بگیرد. این موضوع تنها مختص خانه های کوچک نیست برای خانه های بزرگ نیز گاهی پیش می آید که قسمت هایی خاص وجود دارد که جایی محدود دارند و باید برای خرید مبل حتما اندازه آن گرفته شود. در این صورت می دانید چه چیزی را باید خریداری کنید.

خرید تختخواب جهیزیه عروس

به طور مثال مبل استیل به فضای بیشتری نیاز دارد پس اگر فضای محدودی دارید بهتر است از خرید این مبل صرف نظر کنید. در این حالت مبل راحتی می تواند گزینه بهتری باشد که جمع و جور است و حتی اگر باز هم فضای محدودتری دارید می توانید به فکر خرید مبل ال شکل باشید.

تمام این نکات جزو مهمترین مسائل در زمان خرید مبل جهیزیه می باشند. اما ممکن است با توجه به شرایط هر فرد نکات متفاوت دیگری نیز بر سر راه قرار بگیرد که باید در مورد آن ها تصمیمی درست گرفت. در غیر این صورت با خرید اشتباه مواجه می شوید که هم هزینه بیشتری را برای شما به جا خواهد گذاشت و هم اینکه می تواند یک وسیله نامناسب برای خانه تازه عروس باشد و دید و وجهه چندان خوبی نخواهد داشت.

        همچنین بخوانید: آشنایی با انواع چوب به کار رفته در ساخت مبل

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز