فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz.com 1860 روز پیش
بازدید 511 بدون دیدگاه

چگونه یک تشک خوب بخریم!

شما چگونه یک تشک خوب را انتخاب می‌کنید؟

انتخاب یک تشک خوب که هم راحت باشد و هم با سرمایه شما هم سطح باشد. انتخاب سخت و ریکانه‌ای خواهد بود.

مطمئنا با ۵ دقیقه گشتن در یک طبقه شلوغ از فروشگاه لوازم خواب نمی‌توانید مارک و جنس مورد علاقه و راحت خود را انتخاب کنید. ما می‌توانیم به شما در انتخاب تشک و تختخواب دو طبقه مدرن مناسب از نظر سایز و شکل کمک کنیم. به گونه‌ای که حتی در خرید بعدی خود تا ۵۰ درصد نسبت به خرید قبلیتان زمان صرفه جویی نمایید.

نکاتی که در ادامه با آن آشنا خواهید شد :

  • چگونه یک تشک راحت انتخاب کنیم؟
  • چه مدل تشکی مناسب است؟
  • چه سایز (اندازه) تشکی مناسب است؟
  • چگونه تشک را در فروشگاه تست کنیم؟
  • آیا باید تشک را به صورت حضوری در فروشگاه بخریم یا به صورت آنلاین؟

چگونه یک تشک راحت انتخاب کنیم؟

گرایش به راحتی ذاتی است. اما دانستن استحکام تشک و تفاوت مدل‌های مختلف آن به شما در تست کردن و انتخاب تشک در فروشگاه کمک می‌کند.

تشک من باید چگونه باشد؟ پاسخ این سوال کاملا به نوع خوابیدن شما وابسته است :

  • سخت (سفت): اگر شما بر روی شکم می‌خوابید، سفت بودن تشک ستون فقرات شما را نگه می‌ دارد.
  • معمولی : اگر شما به پشت می‌خوابید تشک با استحکام معمولی ستون فقرات و گردن شما را برای راحتی شما نگه می‌ دارد.
  • نرم : این نوع تشک برای افرادی که به پهلو می‌خوابند مناسب خواهد بود.

تشک

چه مدلی از تشک مناسب است؟

در واقع نوع و مدل تشک به سلیقه و ترجیه خودتان بستگی دارد. به طور مثال، شاید شما روی تشک نرم راحت‌ تر باشید. در صورتی که تشک سفت برای ستون فقرات شما مناسب است.

شما می‌توانید نوع و قیمت‌های مختلف تشک را در سایت ما ببینید. فروشگاه اینترنتی ایران میز ارائه دهنده انواع تشک ها با ضمانت نامه وگارانتی 🙂

 

چه سایز تشکی برای من مناسب است؟

معمولا فروشنده‌ها و سازندگان به شما توصیه می‌کنند تا بزرگترین سایز تخت یا تشکی که در اتاق خواب شما جای می‌گیرد را خریداری کنید. اما اندازه مناسب تشک باید ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر بلندتر از قد فردی باشد که بر روی آن می‌خوابد.

در ذیل جدولی برای  وجود دارد.

سایز

اندازه (عرض × طول) سانتی متر

تخت یکنفره کودک

۹۰×۲۰۰

تخت دو طبقه (ابعاد تخت یک نفره را دارد)

۹۰× ۲۰۰

تخت یک نفره استاندارد

۹۰× ۲۰۰

دو نفره کوچک

۱۴۰× ۲۰۰

تخت دونفره سفارشی

۱۶۰× ۲۰۰

تخت دو نفره استاندارد

۱۸۰× ۲۰۰

 

چگونه تشک را تست کنیم؟

وقت بگذارید: اکثر افراد به ۷ تا ۹ ساعت خواب در روز نیاز دارند. چند دقیقه نمی‌تواند به شما کمک کند تا یک خواب واقعی را روی تشک تجربه کنید. و متوجه مناسب بودن تشک شوید. پس با این روش نمی‌توانید تشک مطمئن و مناسبی انتخاب کنید.

غلت خوردن روی تشک : روی تشک غلت بخورید، بر روی آن فشار بیاورید. این حرکات کمک می‌کند تا متوجه راحتی یا سختی تشک بشوید.

در زمان خستگی به خرید تشک نروید :  در زمان خستگی نباید به سراغ خرید تشک رفت. حتما می‌پرسید چرا؟ جواب کاملا مشخص است، در زمان خستکی هر تشکی راحت و عالی است.

از فروشنده بخواهید که شما را تنها بگذارد : اگر تمام کارهایی که گفته شد را در حضور فروشنده انجام دهید مقداری احساس سختی و یا حتی خجالت می‌کنید، پس دقیقا متوجه راحتی یا سختی تشک نمی‌شوید.

از فروشنده بپرسید که این تخت چه مدت در فروشگاه است : ممکن است تختی که شما در حال انتخاب و تست کردن آن هستید. دو روز، دو هفته و یا دو ماه در فروشگاه باشد و افراد زیادی آن را تست کرده باشند. در این صورت شاید نتوانید نرمی و سختی تشک را به خوبی دریابید.

در مورد گارنتی راحتی آن بپرسید : اکثر تولیدکنندگان گارنتی راحتی محصول را ارائه نمی‌کنند. اما با این حال شما می‌توانید در مورد این موضوع از فروشنده سوال کنید. در صورت داشتن این نوع گارانتی، این موضوع یک نکته مثبت بزرگ برا شما خواهد بود.

تشک عرض 120

چگونه می‌توان یک خرید خوب انجام داد

در هنگام خرید مواظب چرب زبانی فروشندگان باشید. آنها معمولا ابتدا شما را گیج می‌کنند. و سپس از شما می‌خواهند تا انتخاب کنید. شما می‌توانید از تجربیات ما در خرید خود استفاده کنید.

منتظر حراجی بمانید :  اگر در حال حاضر نیاز مبرم به تشک ندارید. می‌توانید منتظر حراج‌ها و جشنواره‌ها باشید. و تشک مورد نظرتان را زیر قیمت بخرید.

چانه بزنید : معمولا در خریدهای حضوری قیمت‌های بیان شده بیشتر از قیمت نهایی مد نظر فروشنده است. و می‌توانید با چانه زدن مقداری تخفیف بگیرید.

تکی خرید نکنید : اگر می‌توانید فقط یک تشک نخرید. معمولا برای خریدهای چندتایی فروشندگان تخفیفاتی در نظر می‌گیدند. به طور مثال وقتی شما احساس نیاز به خرید تشک کردید می‌توانید با دوستان و آشنایان خود صحبت کنید. و در صورت نیاز آنها می‌توانید با هم به خرید بروید و از تخفیف استفاده کنید.

آیا تشک را در فروشگاه بخریم یا به صورت آنلاین؟

هر کدام از این دو روش مزایا و معایب خاص خود را دارد. فواید خرید به صورت حضوری تست کردن تشک به مانند مواردی است که قبل‌تر بیان کردیم خواهد بود. و شما به صورت فیزیکی و از نزدیک تشک را مشاهده خواهید کرد. اما معمولا در خرید فیزیکی اگر انتخاب شما به هر دلیلی (به طور مثال اشتباه سهوی) مناسب نباشد یا مشکلی داشته باشد. معمولا امکان عودت دادن محصول کم خواهد بود.

 

در خرید به صورت آنلاین شما نمی‎‌توانید به صورت فیزیکی تشک را تست کنید. و از نزدیک آن را نمی‌بینید. اما در مقابل در خرید به صورت آنلاین معمولا فروش به صورت مستقیم از کارخانه خواهد بود. و دلال‌ها از این بین حذف خواهند شد. و قیمت‌ها نیز کمتر از قیمت فروشگاه‌ها است. اما شاید بگویید که اگر تشکی که خریدیم مناسب نباشد یا آن چیزی که فروشنده می‌گویید نباشد چه باید کرد؟

در پاسخ باید بگوییم که معمولا فروشگاه‌های اینترنتی تا مدت محدودی (مثلا ۴۸ ساعت یا چند روز) فرصت بررسی محصول و تعویض آن را به مشتری می‌دهند. پس این نکته را در نظر بگیرید که در خریدهای خود از فروشگاه‌های خرید کنید. که فرصت بررسی و تعویض کالا را به مشتری بدهند.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز