فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 2867 روز پیش
بازدید 672 بدون دیدگاه

۷ مشکل اساسی برای دکوراسیون فضاها

خطوط افقی

مشکلات دکوراسیون

راهرو های باریک، اتاق های کوچک، اتاق هایی با شکل های نامنظم هندسی و … . اگر شما هم در یکی از این فضا ها زندگی می کنید و از نوع دکوراسیون تان ناراضی هستید یا می خواهید آن را بهتر کنید، بهتر است تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. اگر فضایی بسیار باریک و یا تنگ در اختیار دارید به شما پیشنهاد می کنیم از روش های زیر استفاده کنید تا بهترین بهره را از فضایتان ببرید. برای دکوراسیون اتاق خواب خود از تخت خواب یک نفره و دیگر محصولات سرویس خواب در ایران میز انتخاب کنید.

دکوراسیون فضاهای باریک و دراز


خطوط افقی

برای بزرگتر بنظر رسیدن این نوع فضاها بهتر است از دیوار هایی راه راه با خطوط افقی استفاده کنید. اما بشرط اینکه خطوط کاملا افقی باشند و کج و یا مایل به پایین یا بالا نباشند. استفاده از مبلمان و صندلی های تیره رنگ و یا با رنگ مخالف، بسیار تاثیر گذار است.

رنگ سفید

رنگ سفید

اگر دیوار های فضایتان را با رنگ سفید رنگ آمیزی کنید، می توانید با استفاده از انعکاس نور و میزان زیاد نور موجود در فضا، بزرگی اتاق تان را چندین برابر نشان دهید و بهتر است از میز ناهار خوری تیره در این فضا ها استفاده کنید.

رنگ خاص

دکوراسیون فضاهای تنگ و کوچک

رنگ خاص

اگر فضایتان را با یک رنگ خاص و زیبا رنگ آمیزی کنید، قطعا هر کسی می خواهد که ساعاتی را در آن فضا بگذراند. برای مثال در تصویر بالا، استفاده از یک رنگ براق و خاص، فضا را لوکس و بسیار زیبا نشان داده است. مبلمان مدرن بسیار برای این نوع فضاها مناسب هستند.

آینه در ابعاد بزرگ

آینه در ابعاد بزرگ

برای اینکه فضای اتاقتان را بزرگتر از آنچه که هست نشان دهید، می توانید از آینه های قدی استفاده کنید و اگر فضایی برای استفاده از این نوع آینه ها را ندارید، بهتر است آنها را بر روی در کمد هایتان قرار دهید تا از یک وسیله دو استفاده را به صورت همزمان برده باشید. برای روشن تر بنظر رسیدن فضا، می توانید از تاثیر روتختی زیبا و با رنگ جذاب هم استفاده کنید.

تقسیم فضا

دکوراسیون فضاهای اوپن یا نقشه باز

تقسیم فضا

این روش، به سادگی اجرا میشود و در اغلب فضاها کاربرد و زیبایی دارد. برای مثال در فضایی که بسیار باز است می توانید از یک کتابخانه ی مدرن و جدید استفاده کنید و لزوما نیاز نیست که این تغییر دائمی باشد و هر زمان که نیاز به تغییر دکور داشتید، می توانید به سادگی فضایتان را متحول کنید.

پارتیشن های متحرک

پارتیشن های متحرک

استفاده از دیوار ها یا پارتیشن های متحرک، علاوه بر اینکه به شما قدرت تحرک بیشتری در فضایتان می دهد، می تواند یک ایده ی مناسب برای افزایش حریم خصوصی تان هم باشد. برای مثال به اتاق خوابی که با این روش دکور شده است توجه کنید و رابطه ی بین رنگ تختخواب با سایر اجزا را هم مقایسه کنید.

تنوع و خلاقیت

دکوراسیون فضاهایی با لوله کشی های خارجی

تنوع و خلاقیت

بعضی از فضا ها دارای لوله کشی های خارجی هستند و از نظر اکثر افراد دکور کردن این فضاها غیرممکن است و بیشتر دکوراتور ها سعی میکنند با وسایل و ترفند های متفاوت لوله ها را بپوشانند اما بهتر است به جای این کار، آنها را با رنگ های شاد و براق رنگ آمیزی کنید و تنوع را به وجود بیاورید تا تاثیر فوق العاده ی آن را ببینید.

اضافه کردن لوله های بیشتر

اضافه کردن لوله های بیشتر

اگر در فضای سرویس بهداشتی تان لوله های رو کار وجود دارند، بهتر است با اضافه کردن لوله اما در شکل ها متقارن و زیبا، فضا را تغییر دهید. حتی می توانید از لوله های مسی استفاده کنید تا زیبایی این تغییرتان چند برابر بنظر بیاید.

استفاده از درختچه و گل

دکوراسیون فضاهای با نمای نامناسب و نه جندان دلچسب

استفاده از درختچه و گل

اگر می خواهید فضای حیاط خانه تان را زیباتر تزیین کنید، بهتر است از درخت و گل های زیبا استفاده کنید چون تاثیر این روش حتی از رنگ کردن و یا استفاده از سنگ هایی مانند گرانیت برای دیوار هم بیشتر است.

پوشاندن آن مناطق با وسایل

پوشاندن آن مناطق با وسایل

اگر می خواهید عیبی را در درون فضای داخلی خانه تان بپوشانید، بهتر است با قرار دادن وسایل جلوی آن بخش از دیوار، آنرا دکور کنید. این روش به سادگی و به سرعت در هر فضایی قابل اجراست. حتی اگر سقف دارای لکه یا مشکلاتی است می توانید با نصب چراغ های آویز یا آباژور این مشکل را برطرف کنید.

استفاده از پرده

دکوراسیون فضاهایی با سقف کوتاه

استفاده از پرده

استفاده از پرده های بلند که به اندازه ی سقف تا کف اتاق باشد، باعث بوجود آمدن خطای دید شده و ارتفاع اتاق را بیشتر نشان می دهد.

استفاده از وسایل شفاف

استفاده از وسایل شفاف

استفاده از مبلمان و صندلی های براق و یا حتی شفاف، این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است چرا که در دکوراسیون مدرن به سادگی می توان با بکار گیری این وسایل، صمیمیت و یا حتی کاربری فضا را تغییر داد.

زیر پله

دکوراسیون فضاهای بلا استفاده

زیر پله

یکی از فضاهایی که معمولا کاربردی نداشته و بی مصرف باقی می ماند، فضای زیر پله است و بهتر است برای هر چه بهتر استفاده کردن از خانه تان، از این فضاها غافل نشوید. برای مثال میتوانید با قرار دادن وسایل تحصیلتان و یک میز تحریر، این فضا را به یک فضای کاملا مناسب برای درس خواندن تبدیل کنید.

گوشه های اتاق پذیرایی و نشیمن

گوشه های اتاق پذیرایی و نشیمن

استفاده از این نقاط برای ایجاد قفسه یا کمد، یکی از راه های استفاده ی بهینه از فضای موجود در خانه است. حتی با ایجاد قفسه های شیک می توانید فضایی بسیار بزرگ برای بوفه و کمد وسایل تزیینی تان بوجود بیاورید. برای انتخاب بهترین پرده اینجا را بخوانید.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز