فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 579 روز پیش
بازدید 5282 بدون دیدگاه

آشنایی با انواع بوفه‌ها و ویترین‌های تزئینی زیبا و شیک

برای آشنایی با انواع بوفه‌ها و ویترین‌های تزئینی بهتر است ابتدا نگاهی به جایگاه این اقلام مهم در دکوراسیون منازل و مکان‌های سرپوشیده دیگر بیندازیم. سال‌هاست که بوفه‌ها و ویترین‌های تزئینی زیبا و شیک جزء جدایی ناپذیر دکوراسیون و بخشی از ساختار مبلمان اغلب مکان‌های زندگی یا کار شده‌اند و علاوه بر کارکرد‌های تزئینی، با کاربرد سازمان دهنده‌ای هم برای چیدمان ظروف دارند، محصولاتی مورد توجه و پر تقاضا هستند. هر بوفه یا ویترین تزئینی را می‌توان پنجره کوچکی در نظر گرفت که برای به نمایش گذاشتن ظروف، مجسمه‌ها و سایر وسایل تزئینی در قسمت‌های مختلف خانه ازجمله آشپزخانه‌ها و اتاق‌ها یا سالن‌های پذیرایی قرار داده می‌شود. بیشتر بوفه‌ها و ویترین‌ها قفسه‌بندی شده‌اند و از وسایل که درون آن قرار می‌گیرد با حفاظی که عموماً از جنش شیشه است محافظت می‌کنند. استفاده از بوفه در گذشته بیشتر در مغازه‌ها، مراکز خدماتی و خصوصاً در نمایشگاه‌ها و موزه‌ها رایج بوده و به‌مرورزمان از خواص اصلی آن به روشی هوشمندانه و انتخابی در مبلمان منازل و سایر مکان‌های شغلی هم استفاده شده است. امروزه خرید بوفه همراه با مبل یا به‌صورت جدا و در هماهنگی با آن متداول است و کم‌تر خانه‌ای را می‌توان سراغ گرفت که گلچینی از وسایل تزئینی و ارزشمند را در یک یا چند ویترین چشم‌نواز و شیک به نمایش نگذاشته باشد.آشنایی با انواع بوفه‌ها و ویترین‌های تزئینی

آشنایی با بوفه تزئینی و تفاوت‌های آن با بوفه‌های سرو غذا

انواع مختلف بوفه یا ویترین تزئینی با غیر تزئینی به گونه‌ای طراحی می‌شوند که فضای کافی برای ظروف پذیرایی یا تزئینی و نمایشی را داشته باشد. بوفه در شکل متداول‌تر و جهانی و همین‌طور قدیمی‌تر خود، به فضا‌های طبقه‌ای یا صرفاً مسطح ثابت یا متحرکی گفته می‌شود که ظروف مورد استفاده و غذا‌های در حال سرو را در خودش می‌گنجاند و راحت‌تر در دسترس افراد قرار می‌دهد. از این نوع بوفه‌ها معمولاً در آشپزخانه‌ها و اتاق‌ها و سالن‌های غذاخوری استفاده می‌شود. همچنین به جای سطحی برای قرار دادن ظروف یا سینی‌های غذا هم عمل می‌کند. اما در حالت تزئینی، بوفه‌ها همیشه ثابت هستند و از آن علاوه بر فضا‌های مربوط به غذا و غذاخوری، در مکان‌های دیگر و فقط برای به نمایش گذاشتن یا قرار دادن وسایل تزئینی یا جایگاه تعریف کردن برای اقلام کاربردی‌تری مثل کتاب، وسایل ارتباط جمعی و… استفاده می‌شود و از این لحاظ فرق اساسی با بوفه‌های سرو غذا دارد.
بوفه‌های مخصوص سرو غذا اصولاً مبلمانی هستند که از آن برای سرو غذا استفاده می‌شود و به همین دلیل برای دسترس‌پذیری بیشتر خیلی بلند یا خیلی کوتاه یا در اندازه‌های بزرگ ساخته نمی‌شوند. اندازه مرسوم بوفه‌های مخصوص سرو غذا حدود ۵۰ تا ۱۰۰ سانتی‌متر و به اندازه حدودی قد افراد تا کمر است، درحالی‌که در ساخت بوفه‌ها و ویترین‌های تزئینی این محدودیت‌ها وجود ندارد و یک بوفه در قالب تزئینی خود می‌تواند بسته به شرایط و ترجیح‌های طراحی یا کاربردی، بلند یا کوتاه ساخته شود و ابعاد آن هم می‌تواند خیلی کوچک و مناسب قرار دادن تنها یک وسیله یا خیلی بزرگ و مناسب قرار دادن مجموعه‌ای از وسایل تزئینی و کاربردی باشد.
طبقه‌بندی هم تفاوت دیگری است که بوفه‌های تزئینی را از بوفه‌های مخصوص سرو غذا جدا می‌کند. طبقه‌ها معمولاً در هر دو نوع بوفه سرو غذا و تزئینی وجود دارد، اما لزوم در معرض دید بودن طبقه‌ها در بوفه‌های تزئینی برجسته‌تر است و جلوه‌های خاص در طبقه‌بندی که گاهی با لامپ و نور‌های موضعی تقویت هم می‌شود، آن را از بوفه‌های مخصوص سرو غذا که از طبقه‌ها فقط برای در دسترس قرار دادن بهتر ظروف استفاده می‌کند، متفاوت می‌کند.

بوفه‌ها و ویترین‌های تزئینی چه نقشی در دکوراسیون خانه‌ها دارد؟

کمد‌ها و قفسه‌های چوبی قدیمی که گاهی در قسمت‌های محدودی شبیه به ویترین بودند و حفاظی از جنس شیشه داشتند، امروزه خلاصه‌تر و البته کاربردی‌تر شده و به بوفه‌ها یا ویترین‌های کاملاً تزئینی تبدیل گشته‌اند. به‌طور خلاصه این قطعه از مبلمان را می‌توان یک قطعه بسته و محافظت‌شده در نظر گرفت که غالباً چند ردیف قفسه دارد و توسط چهارچوبی از جنس چوب، ‌ام‌دی-اف، فلز و یا پلیمر‌های مخصوص مبلمان حمایت می‌شود. مکعب مربع و مکعب مستطیل متداول‌ترین اشکال ویترین‌های تزئینی هستند اما در انواع و اشکال دیگری مثل مدور و مثلثی و بوفه‌های مخصوص گوشه‌ها و قرارگیری در کنج هم یافت می‌شوند. بوفه‌ها امروزه نسبت به گذشته و کمد‌های چوبی که بیشتر به‌منظور سازمان‌دهی و کمد مورد استفاده قرار می‌گرفتند، کوچک‌تر هستند یا اندازه‌های منطقی‌تری دارند و تنها به‌منظور گنجاندن وسایل و ظروف تزئینی کاربرد دارند. همه‌ی این‌ها باعث شده که بوفه‌ها در شکل امروزی خود فضا را به شکل بهینه‌تری اشغال کنند.
در یک دکوراسیون مدرن، ویترین‌ها را می‌توان به تنهایی و جدا از وسایلی که در آن قرار می‌گیرد، یک عنصر خوداتکا و مستقل تزئینی در نظر گرفت. از این عناصر تزئینی و همچنین کاربردی می‌توان در قسمت‌های مختلف خانه یا مکان‌های شغلی استفاده کرد و به‌خصوص به گوشه‌ها و کنج‌های بی‌استفاده هویت و جلوه بصری بخشید. خرید بوفه و استفاده از آن به هر فضایی این امکان را می‌دهد که در کنار وسایل دیگر، وسایل کم‌تر کاربردی‌ای را که لزوم در معرض دید قرار دادن آن‌ها بنا به دلایل بصری بالا است از نهفتگی خارج کرده و به نمایش بگذارد. انواع بوفه‌ها و ویترین‌های تزئینی برای هر سلیقه و سازگاری پیدا کردن با مبلمان مختلف تولید می‌شود و کم‌تر دکوراسیونی را می‌توان بدون این اقلام تصور کرد. ترکیب بوفه با هر دو سبک مبل راحتی یا مبل استیل نتیجه مطلوبی در پی دارد و در فضا‌های آشپزخانه و اتاق خواب یا اتاق کار هم می‌توان از آن در هماهنگی با وسایل دیگر بهره برد.

آشنایی با انواع بوفه‌ها و ویترین‌های تزئینی

آشنایی با شیک‌ترین انواع بوفه‌ها و ویترین‌ها

ویترین‌ها و بوفه‌ها از جنس‌های متنوعی ساخته می‌شوند و معمولاً بسیار متنوع هستند. زیبایی هر ویترین در هماهنگی با سایر اجزای یک دکوراسیون معنا پیدا می‌کند، برای همین آشنایی با چند نمونه متداول‌تر بوفه و بررسی ویژگی‌های ظاهری و کاربردی آن‌ها، به راحت کردن فرایند انتخاب و خرید ویترین یا بوفه کمک می‌کند.

۱- آشنایی با بوفه‌های شیشه‌ای

شیشه به‌عنوان محافظ در اکثر ویترین‌های تزئینی به کار می‌رود و می‌توان آن را همیشه یکی از اصلی‌ترین مصالح در ساخت این محصولات تلقی کرد، اما جدا از استفاده برای لایه‌ی محافظتی قفسه‌ها، انواعی از بوفه‌ها ساخته می‌شوند که عملاً از شیشه در تمام قسمت‌های تشکیل دهنده ویترین بهره می‌برد. البته در قسمت پایه‌ها معمولاً از موارد محکم‌تر و ایمن‌تر از شیشه استفاده می‌شود، اما این استفاده حداقلی از مواد دیگر جلوه اصلی و بر اساس شیشه‌ی بوفه را از بین نمی‌برد. این مدل به دلیل ساختار مینی مال و انعکاس دل‌چسب نور و در نتیجه به حداکثر رساندن جلوه وسایل چیده شده درون بوفه، بسیار شیک و مقبول است.
استفاده از شیشه‌های سکوریت یا نشکن در بیشتر مدل‌های این نوع بوفه در نظر گرفته می‌شود، اما خرید بوفه شیشه‌ای برای منازل پرجمعیت و همین‌طور مکان‌های پرترددی که احتمال برخورد با ویترین بالا است، توصیه نمی‌شود. در مقابل خرید بوفه و استفاده از این محصولات تماماً شیشه‌ای در فضا‌های پر نور و در هماهنگی با دکوراسیون مینی مال پیشنهاد می‌شود.

۲- آشنایی با بوفه‌های چوبی

در انواع و طرح‌های مختلف ویترین‌های تزئینی چوبی، ساختار اصلی از چوب ساخته شده است؛ اگرچه صفحه‌ی محافظ شیشه‌ای هم جزء جدایی‌ناپذیر این محصولات است. ترکیب و کنتراست خوب چوب و شیشه از شناخته‌شده‌ترین ترکیبات ساخت مبلمان و وسایل دکوراسیون داخلی است که در بوفه‌های چوبی هم از آن استفاده شده است. ظاهر گرم و خنثی‌کننده نور در چوب در ترکیب با ظاهر سرد و منعکس‌کننده نور در شیشه هماهنگی خوبی پیدا می‌کند و جلوه وسایل تزئینی درون قفسه‌های بوفه را نه به اندازه درخشش بوفه‌های تماماً شیشه‌ای، بلکه به اندازه معقولی بالا می‌برد.
سبک مبلمان و دکوراسیون روستیک یا کلاسیک بیشترین استفاده را از بوفه‌های چوبی می‌کند. فضا‌های گرم، کم‌نورتر و حتی بسیار کوچک مناسب قرارگیری بوفه چوبی است و کم‌تر رنگ غالبی در دکوراسیون می‌توان نام برد که در تضاد با انواع بوفه‌های چوبی قرار بگیرد.

۳- آشنایی با بوفه‌های آلومینیومی

در ویترین‌های آلومینیومی، آلومینیوم قسمت‌های اسکلت کلی، پایه‌ها و همچنین قفل‌ها یا قسمت‌هایی از در‌ها را تشکیل می‌دهد. آلومینیوم معمولاً به دلیل سبک بودن و ارزان بودن و همین‌طور قابلیت شکل‌پذیری بالا استفاده متداولی در ساخت انواع بوفه تزئینی دارد. آلومینیوم یا هر نوع فلز دیگری در ترکیب با شیشه مناسب است و چون قابلیت رنگ شدن دارد، با هر نوع مبلمان یا فضایی سازگاری پیدا می‌کند. ساخت طرح‌های انعطاف‌پذیرتر و اشکال غیرمرسوم بوفه با اسکلت آلومینیومی و فلزی راحت‌تر است و قیمت بوفه بر این اساس پایین‌تر می‌آید.

۴- آشنایی با بوفه‌های مخصوص گوشه

این مدل ویترین برای پوشاندن کنج‌ها و گوشه‌های خانه یا مکان‌های دیگر کاربرد دارد. به‌کارگیری مدل‌های مخصوص گوشه در قسمت‌هایی که در هر مکان بدون استفاده مانده‌اند و در نتیجه ظاهری بی‌روح و زننده نشان می‌دهند، ایدئال است. معمولاً قسمت جلویی این ویترین‌های تزئینی با یک کمان بسته می‌شود که همین مسأله باعث ایجاد و فراهم کردن فضای بیشتر و بهینه می‌شود و در پویایی محیط هم تأثیر می‌گذارد.

 

آشنایی با انواع بوفه‌ها و ویترین‌های تزئینی

انواع مختلف بوفه تزئینی ازلحاظ کاربرد

جدا از تفاوت‌های ظاهری و کاربردی بوفه‌های مخصوص سرو غذا و بوفه‌های تزئینی، بوفه‌های تزئینی هم در انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند که بد نیست با آن‌ها آشنا شویم. افراد هنگام خرید بوفه تزئینی همیشه با چندین گزینه متفاوت روبرو می‌شوند که همه آن‌ها غالباً با نام بوفه یا نام‌هایی نظیر ویترین، کنسول، ساید برد، استند و… شناخته می‌شود. این‌ها همه در نگاه اول شبیه به هم به نظر می‌رسند، اما دانستن تفاوت بین آن‌ها حتماً در خرید موفق‌تر بوفه مؤثر است.
یک معیار مهم دیگر برای راحتی در شناخت انواع مختلف بوفه، نام‌گذاری آن‌ها بر اساس مکانی است که بوفه در آن قرار می‌گیرد. لفظ بوفه به دلیل ارتباطی که با غذا و غذا خوردن دارد مناسب بوفه‌هایی است که در فضای آشپزخانه استفاده می‌شود و در مقابل لفظ ویترین به دلیل ماهیت تزئینی‌تر، مناسب مواردی است که در سالن پذیرایی یا اتاق‌ها استفاده می‌شود.

۱- ویترین
در مورد بوفه‌های تزئینی که بر اساس طبقه‌بندی و صرفاً به‌منظور نمایش ظروف و تزئین محیط با استفاده از آن‌ها ساخته می‌شود، بهتر است از نام ویترین استفاده شود. ویترین دقیق‌ترین کلمه‌ای است که می‌توان از آن برای بوفه‌های طبقه‌بندی‌شده و دارای محافظ شیشه‌ای استفاده کرد که صرفاً استفاده و کاربرد تزئینی دارند و غالباً از قسمت‌های رویی آن نمی‌توان به جای یک سکو یا قسمتی برای قرار دادن وسایل دیگر استفاده کرد.

۲- بوفه‌های ترکیبی
افراد وقتی‌که به دنبال مبلمانی هستند که در کنار مهیا کردن فضایی برای به نمایش گذاشتن ظروف و وسایل تزئینی، از فضای ذخیره‌سازی مناسبی هم بهره‌مند باشد، به بوفه‌های ترکیبی احتیاج دارند. بوفه‌های ترکیبی به شکل کلی از دو قسمت پایینی و بالایی تشکیل می‌شود. در بوفه‌های ترکیبی، فضای پایینی معمولاً شامل کمد یا کشو‌هایی بسته و محصور برای سازمان دادن به ظروف و وسایل کاربردی می‌شود و قسمت بالایی برای به نمایش گذاشتن وسایل تزئینی و ظروف چشم‌نوازتر طبقه‌بندی‌شده است.

۳- کابینت یا ساید بُرد
کابینت‌ها یا ساید برد‌ها انواعی از بوفه‌های تزئینی هستند که معمولاً دارای ویترین و طبقه نیستند و ازلحاظ ظاهری بیشترین شباهت را با کابینت‌ها دارند، چون معمولاً از یک قسمت یا کمد دارای دو در تشکیل می‌شوند. ساید برد‌ها معمولاً عرض کمی دارند و طول آن‌ها بسته به شرایط محیط می‌تواند گاهی بسیار زیاد باشد. قسمت بالایی یا سطح بالایی ساید برد‌ها برای قرار دادن وسایل بیشترین کاربرد را دارند و از فضای داخلی و محصور آن‌ها معمولاً کم‌تر استفاده می‌شود. این محصولات در واقع یک فضای ذخیره‌سازی و نمایش طولانی و محدود هستند و خرید آن‌ها بیشتر بر اساس ویژگی‌های ظاهری آن‌ها صورت می‌گیرد.

۴- کنسول‌
کنسول‌های شباهت زیادی به بوفه‌های کابینتی دارند، با این تفاوت که غالباً از پایه‌های بلند به جای کمد در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. کنسول‌های در اصل چهارپایه‌هایی بلند و طویل و با عرض کم هستند که استفاده مرسوم و زیادی در دکوراسیون داخلی دارد. کنسول‌های ساخته شده از جنس فلز برنج و با طراحی‌های پرنقش‌ونگار و پر جزئیات محبوبیت بیشتری نسبت به کنسول‌های ساده دارد و در واقع خودِ این بوفه‌های تزئینی بدون الحاق وسایل دیگر یک جلوه بصری برای دکوراسیون به حساب می‌آیند.

۵- استند
استند‌ها یا پایه‌ها هم گونه‌ای دیگر از ویترین‌های تزئینی هستند که معمولاً قفسه‌ها و قسمت‌های مخصوص قرارگیری وسایل در آن توسط لایه‌های شیشه‌ای محافظت و حمایت نمی‌شود. همین مسأله باعث شده که تنوع طرح و شکل در استند‌ها بسیار متنوع‌تر از انواع دیگر ویترین تزئینی باشد. طرح‌های پلکانی، منحنی، چیدمان‌های غیرمتعارف و… تنها برخی از اشکالی است که ساخت استند‌های تزئینی بر اساس آن صورت می‌گیرد. در خیلی از مواقع از استند‌ها در سالن‌های پذیرایی استفاده می‌شود، اما استفاده از انواع و اشکال مختلف آن بیشتر مناسب اتاق‌ها است چون هماهنگی خوبی با سرویس‌های تخت‌خواب برقرار می‌کند.

آشنایی با انواع ویترین‌های تزئینی در ایران میز

• خرید بوفه کارا

این مدل ویترین تزئینی از ترکیب چوب و شیشه ساخته شده است و امکان انتخاب رنگ این محصول در رنگ‌های سفید، طلایی، قهوه‌ای و… فراهم است. این ویترین نسبتاً بلند است و عرض کمی دارد. همچنین دارای چهار طبقه است که روی پایه‌های هماهنگ با فرم اصلی ویترین قرار گرفته است و یکی از گزینه‌های مناسب برای تزئین فضای پذیرایی در مساحت‌های بزرگ یا کوچک است.

• خرید بوفه مینی چراغ‌دار

ارتفاع کم بوفه‌های مینی عملاً این امکان را در اختیار استفاده‌کنندگان از این ویترین‌های تزئینی قرار می‌دهد که از قسمت بالایی این مبلمان هم به جای یک طبقه مجزا و به‌عنوان یک پایه برای گلدان یا هر وسیله تزئینی دیگری استفاده کنند. چراغ‌های تعبیه‌شده در این مدل بوفه هم جلوه وسایل درون ویترین را افزایش می‌دهد و ارتباط بصری افراد را با آن تقویت می‌کند.

• خرید بوفه آراگل

ظاهر مدرن و مینی مال این ویترین به راحتی طراحی دکوراسیون کمک می‌کند، چون با طیف گسترده‌تری از وسایل و مبلمان هماهنگ می‌شود. ترکیب چوب و شیشه به ظاهر این مدل جلوه‌ای گرم و دلپذیر بخشیده است. ارتفاع مناسب و حدود یک و نیم متری این ویترین هم به ایجاد تعادل ارتفاع در فضای کی دکوراسیون کمک می‌کند، به‌طوری‌که آن‌قدر کوتاه یا مرتفع نیست که برای خط نگاه طبیعی افراد حاضر در سالن مشکل ایجاد کند.

• خرید بوفه آتاشا

این ویترین تزئینی با ویژگی‌های ضد آب و ضد خشی که دارد مناسب‌ترین گزینه برای قرارگیری در سالن‌های پذیرایی پرتردد یا حتی در آشپزخانه‌های بزرگ است. مثل اغلب محصولات ارائه شده در ایران میز، امکان انتخاب رنگ و هماهنگ کردن آن با سایر وسایل مورد استفاده در مبلمان وجود دارد. این بوفه جزء محصولات مرتفع به شمار می‌آید و استفاده از آن در سالن‌های بزرگ‌تر یا سقف بلندتر بیشتر توصیه می‌شود.

آشنایی با انواع بوفه‌ها و ویترین‌های تزئینی

قیمت انواع بوفه‌ها و ویترین‌های تزئینی

خرید ویترین و بوفه‌های تزئینی به هر منظوری باید با در نظر گرفتن شرایط مکانی که قرار است ویترین در آن قرار بگیرد و همین‌طور سنجش ویژگی‌هایی که باید از لحاظ کیفی و ظاهری داشته باشد، همراه شود. قیمت بوفه و ویترین‌های تزئینی بسته به نوع، اندازه، مصالح به کار رفته و البته کیفیت ساخت متفاوت است. ویترین‌های ساخته شده از ترکیب‌ ام‌دی‌اف و شیشه، قیمت به‌مراتب ارزان‌تری نسبت به ویترین‌های ساخته شده از ترکیب چوب و شیشه دارند. بوفه‌هایی که اسکلت فلزی دارند هم می‌تواند درنهایت قیمت بوفه را پایین بیاورد، اما این قاعده در مورد آلیاژ‌های خاص و گران‌قیمت‌تر مثل آلیاژ برنج و همین‌طور طراحی‌های پیچیده‌تر اسکلت ویترین صدق نمی‌کند.
قطر، اندازه و ویژگی‌های رنگی بودن یا نشکن بودن شیشه ویترین‌ها هم در تعیین قیمت این اقلام مهم و زیبا در دکوراسیون داخلی مؤثر است. خریداران همواره باید در کنار ویژگی‌های ظاهری انواع ویترین، برای ویژگی‌های کیفی آن هم ارزش قائل باشند و به دوام و مسائل ایمنی مربوط به آن هم توجه کنند. در بیشتر مواقع وسایل گران قیمتی درون ویترین‌ها قرار داده می‌شود و همین مسأله بر لزوم استحکام بدنه اصلی و همین‌طور ترجیح استفاده از شیشه‌های نشکن به جای شیشه‌های معمولی تأکید می‌کند.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز