فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 1549 روز پیش
بازدید 2820 بدون دیدگاه

راهنمای خرید مبل راحتی

راهنمای خرید مبل راحتی

همان طور که می‌دانید، مبلمان از وسایل مهم و پرکاربرد خانه است. از مبل به طور معمول در دکوراسیون اتاق نشیمن و پذیرایی استفاده می‌شود. البته گاهی اوقات در اتاق‌خواب نیز مبل وجود دارد. مبلمان تأثیر بسزایی در زیبایی دکوراسیون منزل دارد. البته باید این نکته را نیز به یاد داشت که مبل علاوه بر زیبایی باید استاندارد و راحت نیز باشد.

همان‌طور که می‌دانید انواع متنوعی مبل برای خرید و استفاده در منزل وجود دارد که هرکدام دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. برخی از مبل‌ها حالت راحتی داشته و برخی دیگر زیبایی بی‌نظیری دارد، اما لزوماً کاربردی نیستند. یک مبل راحتی قیمت مناسب مبلی‌ست که تمام نقاط آن پوشیده از پارچه شده و در آن خبری از دستگاه‌های چوبی و یا پایه‌های بلند نباشد. وجود تنوع در مبل های راحتی باعث شده ‌است تا شما بتوانید به سهولت انتخاب مناسبی داشته باشید و در هزینه و وقت خود صرفه‌جویی کنید. شما زمانی که با اطلاعات کامل نسبت به انتخاب و گزینش مبل اقدام به خرید کنید قطعاً کاری آسان‌تر خواهید داشید. اگر می‌خواهید یک مبلمان راحتی برای منزل خود خریداری کنید و با بهترین قیمت مبل راحتی هم آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را از دست ندهید.

 

خرید مبلمان راحتی

خرید کردن همیشه لذت‌بخش است اما این‌که شما بتوانید یک خرید موفق داشته باشید تا خیالتان از بابت کالای خریداری شده راحت باشد، باعث می‌شود تا به دنبال مطالعه اطلاعات لازم در زمینه خرید آن کالا بروید. شما برای خرید مبل راحتی باید اطلاعات کافی در این باره به دست بیاورید.

اگر به دنبال خرید مبل راحتی زیبا و جذاب هستید بهتر است از متدهای جدید برای خرید استفاده کنید. دیگر روش‌های سنتی را باید فراموش کرد و همراه با تکنولوژی قدم برداشت. برای خرید مبل راحتی قیمت مناسب و جذاب و امروزی باید نکات زیادی را در نظر داشته باشید چرا که این نمونه از مبلمان نسبت به مدل‌های دیگر مانند کلاسیک، مدرن و سلطنتی دارای تنوع بسیار زیادی‌ست. بنابراین باید مبلمانی را انتخاب کنید که از هر نظر با دکوراسیون و چیدمان منزل شما هماهنگ بوده و به گونه‌ای باشد که زمانی در کنار لوازم شما قرار می‌گیرد باعث کامل شدن اجزای دکوراسیون داخلی شما شود.

گاهی اوقات زمانی که می‌خواهید خریدی را انجام دهید بیشترین چیزی که برای شما مدنظر می باشد زیبایی ظاهری کالا است ولی برای یک خرید خوب باید علاوه بر زیبایی ظاهری فاکتورهای دیگری را نیز مدنظر قرار دهید. زمانی که می‌خواهید برای خانه یک وسیله خریداری کنید و شروع به چیدمان دکوراسیون خانه می‌کنید یکی از مهم‌ترین مواردی که در ظاهر دکوراسیون منزل و زیبایی آن تاثیرگذار است مبل‌ها هستند و بنابراین انتخاب مبل مناسب می‌تواند تاثیر زیادی در ظاهر خانه داشته باشد.

 

اصول مهم خرید مبل راحتی

 

تعریف مبل راحتی

واژه مبل به ‌وسیله‌ای گفته می‌شود برای نشستن یا کمک به نشستن که دارای یک ساختار کلی چهارپایه است. این واژه در اصل کلمه‌ای فرانسوی است که به سایر زبان‌ها به ‌خصوص زبان انگلیسی اضافه شده است. تاریخچه استفاده از مبل به حدود سه‌هزار سال پیش از میلاد نیز می‌رسد: زمانی که انسان هنوز در غار زندگی می‌کرد و همانند امروز زندگی پیشرفته نداشت.

به‌طورکلی مبلمان به دودسته کلی تقسیم‌بندی می‌شود که همین دودسته نیز به مدل‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند و هرکدام نام خود را دارند. دودسته کلی عبارت‌اند از مبل کلاسیک و مبل راحتی. در کنار این دو دسته‌بندی، در ایران یک دسته‌بندی دیگر نیز وجود دارد و آن هم مبلمان استیل است.

 

مبل کلاسیک یا مبل راحتی؟

مبل‌های راحتی دارای مشخصه‌هایی هستند که آن‌ها را از مبلمان کلاسیک و استیل متمایز می‌سازد. این مبل‌ها ارتفاع کمتری نسبت به سایر مبل‌ها دارند. همچنین نشیمنگاه‌هایی بسیار نرم دارند که نشستن را بسیار راحت می‌کند و فرد با نشستن طولانی‌مدت روی مبل احساس ناراحتی نخواهد کرد. دسته‌های بالشتی و پهن از دیگر مشخصه‌های مبل‌های راحتی است که در دیگر مبل‌ها خیلی کم دیده می‌شود؛ به همین جهت خرید مبل راحتی در بیشتر مواقع به خرید مبل کلاسیک ترجیح داده می‌شود.

 

خرید مبل راحتی کلاسیک یا مبل راحتی ایتالیایی؟

یکی از ابهاماتی که در ذهن خیلی از افراد وجود دارد شک بین خرید مبل راحتی کلاسیک یا مبل راحتی ایتالیایی است. برای پاسخ دادن به این سوال باید ابتدا در مرحله نخست بیان کنیم که سبک کلی دکوراسیون داخلی منزل خود را مورد نظر داشته باشید. با توجه به این‌که نحوه چیدمان وسایل اتاق‌ها، نوع پرده و فرش به چه صورتی است، می‌توانید با توجه به سلیقه خود انتخاب متفاوتی انجام دهید.

علاوه بر موارد گفته شده انتخاب مبل راحتی براساس سبک آن تا حد زیادی به سلیقه خودتان بستگی داشته و نمی‌توان گفت همیشه مبل راحتی ایتالیایی یا کلاسیک انتخاب مناسبی برای شماست. از مهم‌ترین اصول خرید مبل راحتی و  طراحی دکوراسیون توجه به رنگ آن بوده که نه‌تنها از نظر زیباشناختی بلکه از نظر روان‌شناسی نیز دارای اهمیت است. به ‌‌عنوان یک اصل مهم و حیاتی در طراحی دکوراسیون منزل بهتر است رنگ‌های خنثی و تک رنگ را برای مبلمان خود انتخاب کنید. به این ترتیب می‌توانید به‌ راحتی با تغییر رنگ دیوار و پرده و سایر وسایل خانه مبل‌ها را با استفاده از کوسن‌های رنگی با محیط ست کنید.

 

برای خرید مبل به چه نکاتی باید توجه کرد؟

زمانی که قرار است یک مبل راحتی قیمت مناسب برای منزل خود خریداری کنید علاوه بر زیبایی مبلمان و هماهنگی با سبکی که مدنظر شما است باید استحکام، حالت فنری مبل، عمق و جنس پارچه که در مبلمان استفاده شده است مدنظر قرار دهید تا بتوانید با توجه به فاکتورهای گفته‌شده یک خرید موفق داشته باشید. ما در ادامه شما را با بعضی از معیارهایی که برای خرید مبل راحتی باید مدنظر داشته باشید آشنا می‌کنیم:

اندازه مبل و محل قرارگیری آن

اندازه مبل اولین فاکتور هنگام خرید است. فضایی که شما قرار است مبل را در آن قرار دهید اولین نکته‌ای است که باید به آن توجه داشته باشید. با داشتن اندازه مبل و مقدار فضای در دسترس، خرید شما به شکل بهتری انجام خواهد شد و بعد از خرید با کمبود جا مواجه نخواهید شد.

جنس بدنه مبل و کلاف آن

کلاف به چهارچوب اصلی مبل گفته می‌شود و جنس مواد استفاده‌شده برای آن بسیار مهم است. مبل‌ها با مواد و چوب‌های مختلفی ساخته می‌شوند که هرکدام کیفیت و قیمت خاص خود را دارند. به همین خاطر شما باید در هنگام خرید مبل راحتی به این نکته توجه داشته باشید که کلاف و بدنه مبل شما از چه ماده‌ای ساخته شده است. اهمیت کلاف به‌خاطر سوار شدن کل بخش‌های مبل روی آن بسیار حائز اهمیت است. دوام، استحکام و عمر مبل بستگی به نوع چوبی دارد که در ساخت بدنه آن استفاده می‌شود. در صورت ساخت مبل با مواد با کیفیت پایین، مبل شما دوام زیادی نخواهد داشت و در مدت کوتاهی نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا خواهد کرد.

جنس نشیمنگاه مبل راحتی

نشیمنگاه از قسمت‌های مهم مبل است به ‌طوری‌که اساس مبل راحتی یعنی راحتی هنگام نشستن به نشیمنگاه آن وابسته است. در هنگام خرید این نکته را به یاد داشته باشید که اسفنج استفاده‌شده در ساخت نشیمنگاه، متراکم باشد. هرچقدر که تراکم اسفنجی بالاتر باشد، مبل راحتی شما دارای نشیمنگاه بهتری خواهد بود. به همین جهت هنگام خرید مبل راحتی به میزان نرمی نشیمنگاه توجه نداشته باشید؛ بلکه تمام دقت شما باید روی تراکم اسفنج به‌کاررفته در آن باشد.

جنس پارچه مبل راحتی

پارچه مبل یکی دیگر از فاکتورهای خرید مبلمان راحتی است که در هنگام خرید باید به آن توجه داشت. زیبایی مبل راحتی تحت تأثیر پارچه‌ای است که با آن قسمت‌های مختلف مبل پوشانده می‌شود. اولین چیزی که توجه هر فردی را به مبل جلب می‌کند رنگ و زیبایی پارچه آن است. به همین خاطر جنس و رنگ پارچه مبل اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. در هنگام خرید مبل راحتی جنس پارچه را به ‌دقت بررسی کنید. کیفیت پارچه باید در حدی باشد که بعد از شست‌وشو رنگ آن نرود و همانند روز اول کیفیت و زیبایی خود را حفظ کند. نکته دیگر در مورد جنس پارچه مبل این است که پارچه نباید به شکلی باشد که موجب عرق کردن افراد هنگام نشستن روی آن شود.

از پارچه‌های معروفی که در ساخت مبل راحتی استفاده می‌شوند می‌توان به پارچه مازراتی اشاره کرد. این پارچه در اکثر مبل‌های راحتی استفاده می‌شود. یکی دیگر از این پارچه‌ها، پارچه‌های مخملی هستند که دو مدل آنها نسبت به دیگر مدل‌های آن استفاده بیشتری دارند. این دو پارچه، پارچه‌های جاسمین و پورشه هستند که کیفیت بالایی دارند. پارچه‌های چرم نیز در ساخت مبل راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و سه مدل که در ساخت مبلمان راحتی بیشتر کاربرد دارند پارچه‌های چرمی مایا، ملیتا و مسکو هستند.

به طور کلی معمولاً از پارچه‌های سنگین‌تر مانند پارچه‌های مخملی بر روی مبل‌های سلطنتی استفاده می‌شود و در مبل‌های راحتی از پارچه‌های چرمی یا شانل استفاده می‌شود. تراکم پارچه‌ها دارای اهمیت زیادی است و بهتر است از پارچه‌های کشی برای روکش مبل استفاده نکنید و اگر پارچه‌ای که برای مبل خریداری کرده‌اید تراکم مناسبی داشته باشد. می‌توانید با قرار دادن پارچه مبل در جلوی نور خورشید از میزان کیفیت و تراکم آن آگاه شوید. دقت داشته باشید که وزن پارچه همیشه سنگین‌تر از چرم است و قیمت پارچه دلیل اصلی بر بهتر بودن یا بدتر بودن آن نیست.

کیفیت کلی ساخت مبلمان

قطعاً یکی از مواردی که در هنگام خرید مبل راحتی باید به آن توجه کنید کیفیت ساخت مبل است. احتمالا قبلا در هنگام خرید با این مسئله مواجه شده‌اید که در خرید وسایل منزل نباید به هیچ وجه کیفیت را فدای قیمت کرد، هنگام مواجه شدن با این جمله بسیاری از افراد تصور می‌کنند تا هر اندازه که مبل را گران‌تر خریداری کنند کیفیت ساخت آن بالاتر است، اما دقت کنید که قیمت مبل راحتی شاید یکی از عوامل تاثیرگذار در کیفیت ساخت آن باشد، اما همه آن چیزی که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید نیست. زمان خرید مبل راحتی باید به نوعی چوبی که برای ساخت به کار گرفته شده ، نوع پارچه‌ای که به‌‌عنوان روکش مبل استفاده شده، چگونگی طراحی پایه‌ها و همچنین چگونگی طراحی دسته‌ها نیز توجه کنید.

چوبی که جهت طراحی مدل راحتی به کار گرفته شده است باید دارای بهترین کیفیت باشد چرا که این نمونه از مبلمان مانند مبل سلطنتی و کلاسیک نیستند که فقط برای پذیرایی مهمانان استفاده شوند و در سایر موارد تنها نظاره‌گر رفت‌وآمد خانواده باشند پارچه‌ای که جهت طراحی این نمونه از مبل‌ها در نظر گرفته شده است باید علاوه بر دارا بودن رنگ‌بندی مناسب قابلیت شستشو را داشته باشد چرا که ممکن است هنگامی که مشغول تماشای تلویزیون و یا نوشیدن یک چای و قهوه هستید به ناگهان فنجان ازدست شما لیز بخورد و محتوای آن روی مبل بریزد. در این حالت اگر پارچه مبل راحتی قابل شستشو نباشد برای از بین بردن لکه‌های ایجاد شده بسیار به دردسر خواهید افتاد و مبل شما مثل روز اول نخواهد شد.

ست بودن مبل با دکوراسیون خانه

خرید مبلی که هیچ تطابقی با دکوراسیون ندارد اشتباه محض است. به همین خاطر اگر قصد خریدن مبل راحتی دارید بهتر است اول مطمئن شوید که مبل انتخابی شما با سبک دکوراسیون شما هماهنگی دارد یا خیر. باتوجه‌ به این نکته می‌توانید یک مبل مناسب متناسب با دکوراسیون خود خریداری کنید.

ارتباط بین وسایل و هماهنگی بین آنها زیبایی دکوراسیون را بیشتر می‌کند. توجه به نوع سبک دکوراسیون نیز می‌تواند در خرید به شما کمک کند. بهتر است اگر سبک دکوراسیون شما کلاسیک است از مبل‌های کلاسیک استفاده کنید و اگر دکوراسیون شما سبک مدرن دارد، از مبل‌های مدرن. خریدن مبل راحتی برای دکوراسیون‌هایی که سبک مدرنی دارند موجب زیباتر شدن دکوراسیون خواهد شد.

انتخاب رنگ مناسب

رنگ مناسب در هر زمینه‌ای از جمله خرید مبلمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین خاطر اگر قصد خریدن مبل راحتی دارید بهتر است در هنگام خرید به رنگ آن توجه ویژه داشته باشید.

تأثیر رنگ بر زیبایی دکوراسیون بر هیچ کسی پوشیده نیست. انتخاب درست و به‌جای رنگ مبل باعث خواهد شد فضای خانه با دکوراسیون زیباتر دیده شود. همانند اندازه مبل، دست شما در انتخاب رنگ برای اتاق نشیمن بزرگ باز است و می‌توانید هر رنگی را برای مبل خود در نظر بگیرید اما چنانچه فضای اتاق شما کم است بهتر است از رنگ‌های روشن برای مبلمان خود استفاده کنید. استفاده از این‌گونه رنگ‌ها باعث خواهد شد که فضای اتاق شما بزرگ‌تر دیده شود و زیبایی بیشتری داشته باشد. ست کردن رنگ بدنه مبل با رنگ محیط کار بسیار سختی است اما اگر کوسن‌ها را با رنگ‌های محیط ست کنید می‌توانید هر وقت که خواستید ترکیب را تغییر دهید.

همچنینی ببینید: خرید مبلمان چستر

 

اصول مهم خرید مبل راحتی

 

قیمت مبل راحتی

قبل از خرید بهتر است بودجه‌ای که برای خرید مبل در نظر گرفته‌اید را مشخص کنید. فرقی ندارد خرید شما خرید مبل باشد یا مبل راحتی و یا حتی خرید میز ناهارخوری با مشخص‌کردن حدودی قیمت مبل، خرید برای شما آسان‌تر خواهد بود. انتخاب مبلی که قیمت بالایی دارد و با بودجه شما همخوانی ندارد انتخاب اشتباهی خواهد بود.

یکی از بخش‌هایی که در قیمت مبل تأثیرگذار است روکش مبل است. به همین خاطر هنگام خرید مبل به جنس روکش آن توجه کنید زیرا برخی روکش‌ها مثل روکش چرم سفید قیمت بالایی دارند و ممکن است با بودجه در نظر گرفته شما تفاوت بالایی داشته باشد و شما متحمل هزینه سنگینی برای خرید مبل شوید.

 

نکاتی تکمیلی درباره استفاده از مبلمان

کوسن‌ها مهم‌ترین اجزای مبلمان محسوب می‌شوند، شما می‌توانید با انتخاب یک دست کوسن جذاب که متناسب با رنگ مبلمان خود می باشد دکوراسیون منزل خود را شیک کنید. اگر مبلمان شما قدیمی بوده و در معرض رطوبت قرار دارد می‌توانید با تعمیر آن استحکام زیادی به بخش پایه‌ها ببخشید. استفاده از روکش‌های سنتی برای مبل راحتی می‌تواند باعث ایجاد جلوه خاصی به مبلمان شود که برای جلوگیری از کثیف شدن و فرسودگی زودهنگام مؤثر است. برای مبلمان خود حتماً یک دست پیراهن مبل خریداری کنید تا در مواقع لزوم روی مبلمان خود کشیده و مانع از نشست گرد و غبار شوید.

استفاده از پیراهن مبل برای خانواده‌های پرجمعیت یکی از راه‌های اصولی جلوگیری از کثیف شدن دائمی مبل راحتی است. استفاده از اسپری محافظ نانو برای قوام الیاف مبل و جلوگیری از فرسودگی و کثیف شدن یک گزینه بسیار مناسب است. شما برای در نظر گرفتن نکات گفته شده در بالا می توانید یک خرید عالی و رضایت‌بخش داشته باشید.

 

از کجا مبل راحتی بخریم؟

اگر تا اینجای متن با ما همراه بوده‌اید، حتماً متوجه شده‌اید که خرید مبل راحتی و یافتن بهترین قیمت مبل راحتی پیچیدگی‌هایی دارد. حتما متوجه شده‌اید که برای خرید مبل به چه نکاتی باید توجه کرد، اما توجه به همه آن‌ها نیازمند مقداری تخصص نیز هست. کارشناسان و طراحان سایت ایران میز، اینجا هستند تا  به شما در انتخاب بهترین مبل راحتی با قیمت مناسب یاری برسانند و هم مبل‌های راحتی متنوعی را با بهترین کیفیت به شما عرضه کنند و حتی مبلی با سلیقه خودتان برایتان بسازند! با خرید از ایران میز، علاوه بر اینکه از کیفیت مبل راحتی خود اطمینان دارید، از مزایایی نظیر گارانتی و حمل و نصب رایگان نیز بهره‌مند خواهید شد.

 

جمع‌بندی

مبل راحتی مانند مبل استیل دارای مدل‌های مختلف و همچنین طرح‌های متفاوتی است و شما می‌توانید با کمی صبر و حوصله اقدام به خرید مبل مورد علاقه خود کنید. شما برای خرید یک مبل راحتی مناسب می‌بایست به چیدمان و دکوراسیون منزلتان و همچنین رنگ‌ها و اشیایی که در آن قرار دارد بسیار دقت کنید تا بتوانید مبل مناسب را انتخاب کنید. اگر به دکور و رنگ‌بندی منزل خود توجه نکنید مبل راحتی که خریداری می‌کنید متناسب با منزل شما نخواهد بود. زمانی که مبل مورد علاقه خود را پیدا کردید و از استاندارد بودن آن مطمئن شدید بهتر است کیفیت چوب، پارچه و روکش و اتصالات آن را بررسی کنید.

دقت کنید که آیا درزها و محل اتصال پایه به بدنه مبل به‌درستی رعایت شده است یا نه؟ با بررسی این موارد خیال شما از بابت انتخابی که کرده‌اید به لحاظ دوام و استحکام و همچنین استانداردهای لازم راحت می شود. شما می‌توانید با یک انتخاب مناسب برای سال‌های طولانی از مبلی که خریده‌اید استفاده کنید و از آن لذت ببرید. در پایان نیز فراموش نکنید که نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز