فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 1551 روز پیش
بازدید 9651 بدون دیدگاه

مبل راحتی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

مبل راحتی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

مبل راحتی یک کلمه ی آشنا می باشد که به‌صورت عادی در میان مردم جا افتاده است. آیا تاکنون در مورد این‌که مبل راحتی چیست و این‌که یک مبل راحتی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا به امروز فکر کرده‌اید؟ در این مقاله می‌خواهیم در مورد ویژگی‌های مناسب یک مبل راحتی مطالب جالبی را برای شما قرار دهیم. اگر شما قصد خرید مبل راحتی را دارید پس بهتر است این مقاله را از دست ندهید.

مبل راحتی چیست

تعریف مبل

مبل در لغت به معنای وسیله‌ای برای نشستن یا کمک‌کننده برای نشستن می‌باشد، واژه مبل فرانسوی بوده که ریشه در کشور انگلیس دارد. ساختار کلی مبل چهارپایه‌ کم‌ارتفاع بوده که دارای پوششی نرم می باشد.

مبل راحتی نیز برگرفته از همین تعریف و ساختار می باشد و از آن برای نشستن و پذیرایی از میهمانان استفاده می‌شود. باید بیان کنیم قدمت مبل‌ها به دوران انسان‌های غارنشین بازمی‌گردد و نمونه اولیه مبل به شکل امروزی که برای چنین ساختاری طراحی شده است مربوط به سه هزار سال قبل از میلاد مسیح می باشد.

مبل راحتی دارای تعریف‌های زیادی می‌باشد که از جمله آن‌ها می‌‌توان به وسیله‌ای برای نشستن با ویژگی راحت بودن اشاره کرد. مبل‌ها در دنیا به صورت کلی به دو دسته راحتی و کلاسیک دسته‌بندی می‌شود. البته باید خاطرنشان کرد مبلمان در ایران معمولاً به سه دسته راحتی، استیل یا سلطنتی و کلاسیک تقسیم‌بندی می‌شود.

در صورتی‌که آشنایی کافی با مبل راحتی ندارید بهتر است این مقاله را تا پایان دنبال کنید. مبل‌های استیل و کلاسیک که تقریباً هم خانواده هم می باشند اما تفاوت‌هایی نیز در آن‌ها دیده می شود، مبل‌های راحتی برخلاف مبل‌های کلاسیک دارای نشیمن های بسیار نرم با ارتفاع کم بوده و دسته‌های پهن و بالشتی دارد. ویژگی‌های مهم آن ایجاد حس راحتی و نرم بودن پشتی و نشیمن آن می باشد.

مبل راحتی داروی قابلیت‌های انعطاف‌پذیری زیادی برای راحتی افراد بوده و همین موضوع باعث شده اکثر افراد این مبل را به سایر مدل‌ها ترجیح دهند.

مبل راحتی چیست

شما برای خرید مبل بادوام می‌بایست قبل از خرید در مورد تفاوت‌های بین فرم و پَر، عمق صندلی، فنر، پارچه و چیزهایی از این دست اطلاعات لازم را کسب کنید. مبل راحتی یکی از گران ترین اثاثیه‌های منزل بوده و سال‌های زیادی است که مورد استفاده خانواده ها قرار می گیرد. اگر مبل را به قصد استفاده موقت خریداری کنید ممکن است بعد از مدتی آن را از اتاق پذیرایی به اتاق نشیمن منتقل کنید و مدتی بعد به طبقه زیرین ببرید و درنهایت سر از خوابگاه در بیاورید. به همین راحتی می‌بینید که یک دهه یا بیشتر سپری شده و مبل به‌‌عنوان بخشی از زندگی شما شناخته می‌شود، پس بهتر است با یک انتخاب هوشمندانه یک مبل باکیفیت بخرید تا سال‌های زیادی برای شما عمر کند.

 

چطور از کیفیت یک مبل راحتی اطمینان حاصل کنیم؟

استحکام مبل راحتی را بسنجید، مبل‌های باکیفیت به‌صورت معمول محکم و سنگین می‌باشند. شما می‌توانید چند ضربه به مبل زده تا استحکام آن را بسنجید بعد گوشه آن را بلند کنید و تکان دهید اگر به نظر شما مبل سبک باشد بهتر است از خرید آن صرف‌نظر کنید. مبل‌هایی را انتخاب کنید که از جنس چوب های سخت مانند چوب درخت بلوط، توسکا، افرا و یا تخته های چند لایه باکیفیت ساخته شده باشد. استفاده از ترکیب فنر و تسمه در مبل نشان‌دهنده کیفیت بالای آن می باشد اما استفاده از فنرهای زیگ زاگ می تواند مقدار راحتی مبل را افزایش دهد.

چارچوب و محل‌های اتصال را چک کنید

اتصالات بهترین مبل راحتی دو بار میخ کاری می‌شود و گوشه‌ها نیز دارای چسب کافی بوده و با هم پیچ می شود. در مبل‌های باکیفیت پایه‌ها و چارچوب یک تکه بوده و پایه‌ها به صورت جداگانه به بدنه وصل نمی باشند. اگرچه یکی از حسن‌های پایه‌های جدا شونده این است که به راحتی از در عبور کند.

به تشک‌های مبل راحتی دقت کنید

تشک‌های مبل یکی از مواردی است که در هنگام انتخاب می‌بایست به آن توجه کنید. اکثر تشک‌ها یک هسته از جنس فوم پلی‌یورتن دارد. هرچه فوم متراکم تر باشد سنگین‌تر بوده و دوام آن نیز بیشتر است. در مبل‌های ارزان‌قیمت از تشکچه های سبک استفاده می شود. مبل‌های باکیفیت دارای تشک های ترکیبی بوده که در مرکز آن‌ها فنر تعبیه‌شده و اطراف آن با فوم با کیفیت پوشانده شده است.

چطور مطمئن شویم که مبل راحتی که انتخاب کردیم به دکور اتاق می‌آید؟

اگر از دکور سنتی استفاده می‌کنید بهتر است به دنبال مبل هایی باشید که دارای دسته‌های گرد بوده و همچنین پشتی‌های برجسته و تشک‌های گره دار دارد. مبل‌های جدید دارای خطوط واضح در تزیینات کمتر و پارچه‌های کم‌رنگ می باشد. در هنگام خرید بهتر است ابعاد اتاق را در نظر داشته باشید و ببینید که چه مبلی برای آن فضا بسیار مناسب است.

اگر مردد هستید و نمی‌توانید تصمیم بگیرید با استفاده از چسب‌های کاغذی و نوارهای آبی مخصوص نقاشی طرح اولیه آن را ترسیم کنید. اگر قصد دارید وقت زیادی را روی مبل راحتی بگذرانید بهتر است حتماً فضای بین دو دسته را بررسی کرد تا دارای اندازه مناسبی باشد. در این حین بهتر است تنها طول آن را در نظر نگیرید چرا که پهنای دسته ها نیز بر فضای بین دو دسته تاثیر می‌گذارد. اگر فضای کوچکی دارید بهتر است مبل راحتی خریداری کنید که دارای دسته های کوتاه باشد چرا که جلوه بهتری دارد.

می‌خواهید مبل راحتی شما چند نفر ظرفیت داشته باشند؟

ظرفیت مبل راحتی دارای اهمیت می‌باشد پس اگر کاناپه‌ای خریداری کرده‌اید که دو تشک دارد انتظار نداشته باشید بیش از دو نفر بتوانند روی آن بنشینند. برای آنکه افراد بیشتری بر روی کاناپه جا شوند کاناپه‌های سه تشکه یا کاناپه‌هایی که یک تشک بلند دارند استفاده کنید.

پشتی مبل راحتی به‌صورت معمول یکی از دو نوع مختلف می باشد. یا از نوع بالشی بوده که چند بالش یا پشتی قابل جدا شدن دارند و یا یک تکه هستند. مبل راحتی که پشتی آن‌ها از نوع بالشتی می باشد راحت‌تر و شیک‌تر بوده اما یک نقطه ضعف دارد، باید برای پر کردن کوسن ها خیلی تلاش و دقت کنید. درغیر این ‌صورت معمولاً کمی کج و نامرتب دیده می شود.

اندازه مبل راحتی

اندازه مبل راحتی با هم متفاوت می باشد، راحتی یک مبل تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند عمق صندلی و زاویه پشتی آن می باشد. شاید بپرسید از کجا باید بدانید که عمق مناسب کاناپه چقدر است؟ ما به شما می‌گوییم باید از تجربه خود کمک بگیرید. اگر کاناپه یا صندلی دارید که روی آن احساس راحتی می‌کنید فاصله بین زانو و محلی که پشتتان به پشتی مبل می‌رسد را اندازه‌گیری کرده و هنگام خرید کاناپه آن اندازه ها رو در نظر بگیرید.

رنگ مناسب مبل راحتی

انتخاب رنگ مناسب نیز حائز اهمیت است از آنجایی‌که قیمت زیادی را باید بابت خرید مبل راحتی پرداخت کنید قطعاً دوست دارید سال‌های زیادی بدون این‌که از مد بیفتد از آن‌ها استفاده کنید. بهتر است پارچه بی رنگی را برای مبل خود انتخاب کنید.

شما با خرید کوسن‌های خوش‌رنگ و شیک جلوه زیبایی به مبل خود می‌توانید ببخشید. اگر بچه کوچک دارید بهتر است از خرید مبل راحتی رنگ روشن اجتناب کنید چرا که باعث می‌شود تا مبل راحتی شما خیلی زود کثیف شده و تمیز کردن آن دشوار می باشد.

نکته پایانی

شما می توانید با رعایت کردن نکات بالا یک مبل راحتی مناسب برای خود خریداری کنید. با توجه به جزئیات گفته شده قیمت های متفاوتی برای مبل راحتی وجود دارد که هر کدام بنا به سلیقه ی شما قابل انتخاب می باشد. شما می توانید در جشنواره های مختلف مبل راحتی خریداری کنید چرا که دارای تخفیف های مناسب می باشد.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز