فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 2865 روز پیش
بازدید 581 بدون دیدگاه

راهکار هایی برای افزایش دادن میزان نور فضا

استفاده ی کمتر از دیوار

نور فضایتان

آیا میخواهید آشپزخانه ای زیبا و پر نور داشته باشید یا به نور بیشتری در فضای آشپزخانه تان احتیاج دارید؟ با روش های دکوراسیون و طراحی که در ادامه برایتان توضیح می دهیم، به سادگی میتوانید یک آشپزخانه ای با میزان نور کافی و مناسب داشته باشید. برای اتاق خواب خود سرویس خواب مناسب با نور آن تهییه کنید شما میتوانید مشخصات قیمت تخت خواب و قیمت سرویس خواب چوبی را در ایران میز بیابید.

همانطور که میدانید آشپزخانه یک بخش بسیار مهم و کلیدی برای هر خانه است که کارهای زیادی در این فضا انجام میشود از جمله پختن غذاها و سرو کردن آن؛ برای همین به میزان نور و روشنایی کافی و مناسب نیاز دارید. به شما پیشنهاد می کنیم از روش های زیر استفاده کنید تا فضای آشپزخانه تان تبدیل به فضایی دلپذیر شود.


استفاده ی کمتر از دیوار

دکوراسیون مدرن و به روز به سمت دیوار های شیشه ای و شفاف پیش می رود و کمتر از آجر برای ساختن دیوار استفاده میکند. برای مثال اگر شما یک دیوار شیشه ای زیبا و مناسب برای فضایتان درست کنید، میتوانید در تمام مدت روز از نور زیبا و چشم نواز خورشید بهره ببرید و اجازه دهید که نور خورشید فضای آشپزخانه و میز ناهار خوری تان را در بر بگیرد و حس زیبای طبیعی بودن را تجربه کنید.

افزایش میزان نور با لامپ ها و چراغ های مختلف

افزایش میزان نور با لامپ ها و چراغ های مختلف

بعضی اوقات و در برخی مناطق نور کافی از خورشید دریافت نمیشود و یا مدت روز بسیار کوتاه است. برای همین منظور بهتر است آشپزخانه تان را با  آباژور و همینطور لوسترها تزیین کنید تا نور یکنواخت و زیبایی را داشته باشید چرا که به هنگام پختن و آماده کردن غذا به نور مناسب و کافی نیاز دارید تا از کارتان لذت ببرید.

استفاده از وسایل سفید رنگ

استفاده از وسایل سفید رنگ

استفاده از رنگ مشکی و رنگ های مات را به حداقل برسانید و بجای آن از رنگ های براق و رنگ سفید استفاده کنید. از دیوار پوش ها و سرامیک ها گرفته تا کفپوش های آشپزخانه تان، همه را از رنگ های روشن و براق و متمایل به سفید انتخاب کنید و برای زیباتر شدن می توانید از یک ساعت با زمینه ی سفید و یا یک شید سفید رنگ برای دور لامپ آشپزخانه تان استفاده کنید.

بکار گیری وسایل براق و آینه ای

بکار گیری وسایل براق و آینه ای

استفاده از وسایل براق تاثیر بسیار زیادی بر روشنایی محیط دارد و در عین حال روش ساده ای هم هست و اگر از لامپ های بیشتر و مناسب تری هم استفاده کنید به فضایتان عمق می بخشد و آنرا بزرگتر نشان میدهد. بهتر است بدانید که این نوع روکش ها براحتی تمیز میشوند و دوباره مثل قبل می درخشند.

تزیین فضا با وسایل شیشه ای

تزیین فضا با وسایل شیشه ای

از گل ها برای دکور کردن فضای آشپزخانه تان استفاده کنید اما اگر از یک گلدان استفاده می کنید، باید توجه داشته باشید که گلدان جلوی ورود نور به فضایتان را نگیرد و برای حل این مشکل میتوانید از گلدان های شیشه ای استفاده کنید چرا که شیشه و کریستال نور را پخش میکنند و حس درخشش زیبایی را بوجود می آورند. همچنین میتوانید از بطری های شیشه ای استفاده کنید و فرقی ندارد رنگی باشد یا بی رنگ، مات یا شفاف؛ بهرحال استفاده از این روش بسیار در پخش نور و زیبایی محیط موثر است.

How-to-Maximise-Light-in-the-Heart-of-Your-Home5

استفاده ی زیبا از سنگ مرمر

اگر نمیخواهید از روکش های براق برای روی کابینت های خود استفاده کنید، میتوانید از سنگ مرمر با رگه های خاکستری بجای آن بهره ببرید چون که این کار به سادگی فضای شما را چندین برابر زیبا تر و شیک تر نشان میدهد و اگر از لوستر و یا چراغ های آویز برای متمرکز کردن نور بر روی سنگ های مرمر استفاده کنید، تاثیر این روش بسیار بیشتر خواهد بود.

استفاده از شیشه در درب کابینت ها

استفاده از شیشه در درب کابینت ها

شیشه به دلیل بازتاب زیبا و منحصر بفردش، یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در درب کابینت است. برای درک تاثیر این موضوع به تصویر بالا دقت کنید که شیشه تا چه حد بر زیبایی محیط اضافه کرده است و نور دریافتی را پخش کرده است.

کمرنگ اما جذاب

کمرنگ اما جذاب

تزیینات و وسایل دکوری تاثیر مهمی بر چگونه به نظر رسیدن فضا دارند اما اگر میخواهید که فضایتان دارای جذابیت باشد در حالی که از این وسایل کمترین استفاده را ببرید؛ بهتر است اغلب اجزای آشپزخانه تان را از قاب پنجره ها گرفته تا کابینت ها و دیگر اجزا را با رنگ های هماهنگ و نزدیک و همینطور کمرنگ و ملایم رنگ آمیزی کنید تا از این ویژگی دکوراسیون استفاده کنید.

استفاده از نور آسمان

استفاده از نور آسمان

استفاده از نور هایی که بصورت عمودی بر محیط می تابند بسیار بهتر و کارآمد تر از نورهای افقی است و اگر امکان داشتن یک پنجره ی نور گیر از سقف را دارید، حتما از آن استفاده کنید و با استفاده از دیوار های کرم رنگ و کابینت های چوبی کمرنگ و روشن میتوانید فضایی طلایی رنگ برای خودتان بوجود بیاورید.

عنصر درخشندگی

عنصر درخشندگی

وسایل فلزی که براق باشند و یا از جنس استیل مرغوب در آنها استفاده شده باشد، یکی از ساده ترین راه های پخش نور و درخشنده تر نشان دادن فضا هستند. برای مثال در تصویر بالا، شید های براق و زیبای لامپ ها و همینطور اجاق گاز، هود و بخش پشتی آن، نور بسیار زیبا و لطیفی را منعکس میکنند و همین انعکاس نور میزان روشنایی محیط را چند برابر میکند. راهکارهای انتخاب صندلی راحتی را در این مقاله بخوانید.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز