فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 2900 روز پیش
بازدید 1751 بدون دیدگاه

چگونه مبلمانمان را متناسب با فرش هایمان بچینیم؟

نوع دکوراسیون برای فرش های گرد و دایره ای شکل

تمیز کردن مبلمان

همانطور که می دانید فرش گزینه ی مناسبی برای گرمتر نشان دادن فضایتان است. اما سوالی که همیشه در مورد وضعیت قرار گیری فرش و خرید مبل وجود دارد این است که میخواهید فرش تان را طوری قرار دهید که وسایل و مبلمان تان روی فرش قرار گیرد یا اینکه وسایل و مبلمان خود را میخواهید در کنار فرش تان بچینید؟ با روش های زیر میتوانید براحتی فرش و مبلمانتان را هماهنگ کنید. مبلمان و یا محصولات دیگر را میتوانید در ایران میز خریداری کنید همچنین مشخصات و قیمت سرویس خواب چوبی و مبلمان را مشاهده کنید.نوع دکوراسیون برای فرش های گرد و دایره ای شکل

فرش های دایره ای شکل بسیار جذاب وزیبا هستند و آنها را میتوان در اتاق های باریک و دراز و یا حتی اتاق خوابتان استفاده کرد، در کنار تخت خواب دو نفره شما یا در وسط اتاق و به دور از بقیه وسایل تان. بسته به اندازه ی اتاقتان راه های متفاوتی برای هماهنگ کردن فرش گردتان با دیگر وسایل اتاق وجود دارد. اگر فضای کافی دارید میتوانید فرش های دایره ای شکل خود را به طور نامنظم قرار دهید و با این کار بر ایجاد توازن و هماهنگی فضای اتاقتان تاثیر زیادی بگذارید.

نوع دکوراسیون برای فرش های گرد و دایره ای شکل

برای اتاق خواب های کوچکتر بهتر است از یک فرش گرد بزرگ استفاده کنید و مقداری از آن را زیر تخت خواب قرار دهید اما نه آنقدری که دیگر فرشی وجود نداشته باشد که بتوانید بر روی آن پا بگذارید هنگامی که از تخت تان بیرون می آیید. با قرار دادن بخشی از فرش، زیر تخت خواب میتوانید فضایی زیبا و متعادل برای اتاقتان بوجود بیاورید.

نوع دکوراسیون برای فرش های گرد و دایره ای شکل

یکی از بهترین موارد استفاده ی فرش های گرد، استفاده از آنها در زیر ست ناهار خوری است و این ست میتواند دارای میز مستطیل، مربع و یا دیگر شکل ها باشد، اما زیباترین حالت ممکن زمانی رخ می دهد که از یک میز گرد استفاده کنید و آن را در وسط فرش قرار دهید. بهتر است فرش مقداری بزرگتر از فضای میز و صندلی های آن باشد تا هنگامی که از صندلی ها استفاده می کنید، پایه های صندلی از فرش بیرون نزند.

نوع دکوراسیون برای فرش های گرد و دایره ای شکل

اگر از فرش گرد برای اتاق پذیرایی و نشیمن تان استفاده میکنید، بهتر است آنرا در محدوده ی وسط کاناپه یا مبلتان قرار دهید که البته این نوع چینش مربوط به فضای جمع و جور و تقریبا کوچک است. اما اگر فضای بزرگتری در اختیار دارید بهتر است فرش را بین فضای مبلمان تا صندلی تان قرار دهید تا هارمونی و هماهنگی زیباتری ایجاد شود.

نوع دکوراسیون برای فرش های مربع و مستطیل شکل

نوع دکوراسیون برای فرش های مربع و مستطیل شکل

از گذشته، مرسوم ترین نوع فرش، فرش های مربع و مستطیل شکل بوده اند چرا که معمولا فضای اتاق ها و فضا های مختلف را به خوبی پوشش می داده اند. قبل از چیدن مبلمان تان بهتر است توجه کنید که فرش با چه اندازه ای برای اتاق مورد نظر شما مناسب است چرا که اندازه ی فرش و نسبت آن با اتاق، بسیار مهم و قابل توجه است و یک فرش کوچک برای یک فضای وسیع که با فرش های بزرگ هم به زحمت پوشش داده میشود، تقریبا دیده نمی شود و بی فایده است.

نوع دکوراسیون برای فرش های مربع و مستطیل شکل

معمولا طراحان و متخصصان دکوراسیون، از روش ( چهار- دو – هیچ ) استفاده میکنند. به این صورت که بهتر است بر روی یک فرش یا چهار یا دو پایه ی مبل وجود داشته باشد و یا هیچ پایه ای وجود نداشته باشد و قرار گرفتن سه پایه و یا یک پایه جلوه خوبی ندارد(یعنی بهتر است طوری مبل های خود را قرار دهید که هرچهار پایه ی آن بر روی فرش قرار بگیرد و یا دو پایه ی آن روی فرش قرار بگیرد و یا هیچ پایه ای بر روی فرش قرار نگیرد ).

مثلا در تصویر بالا از همین قانون استفاده شده و در عین حال که مبل ها در کنار فرش قرار دارند و حتی بر روی آن قرار نگرفته اند، اما فرش به زیبایی در فضا دیده میشود و جلوه ی مطلوبی به فضا بخشیده است.

نوع دکوراسیون برای فرش های مربع و مستطیل شکل

و در این تصویر از قانون چهار پایه استفاده شده است که باعث زیبا و دلنشین تر بنظر رسیدن فضا میشود و یک اتاق نشیمن فوق العاده دلپذیر را بوجود می آورد.

نوع دکوراسیون برای فرش های مربع و مستطیل شکل

در این تصویر، نوع چینش مبلمان از قانون دو پایه پیروی می کند و بسیار هماهنگ بنظر می آید. اما باید توجه کنید که اگر هماهنگی و تناسب بین اندازه ی فرش و مبل نباشد و مبل پهن تر و بزرگ تر از فرش باشد، اینطور به نظر می آید که مبل تان در حال بلعیدن فرش تان است.

نوع دکوراسیون برای فرش هایی که شکل خاص و منظمی ندارند

نوع دکوراسیون برای فرش هایی که شکل خاص و نامنظمی دارند

احتمالا بزرگترین چالش پیش رو برای چینش یک فضا هنگامی است که دارای یک فرش یا کفپوش با شکل نامنظم باشید، مثلا یک عدد پوست حیوان. چون که پوست حیوانات بطور کلی دارای نقطه ی مرکزی نیستند و که بتوان بر آن تکیه کرد و مبلمان را بر آن اساس چید، بنابراین بهتر است از قرار دادن هرگونه مبلمان و یا دیگر وسایل تزیینی و دکوری یا آباژور بر روی آن خودداری کنید. با این روش هم زیبا تر بنظر می رسند و هم بیشتر باعث جلب توجه به سمت خود میشوند.

نوع دکوراسیون برای فرش هایی که شکل خاص و منظمی ندارند

ترکیب چند فرش که دارای شکل های نامنظم هستند، میتواند یکی از بهترین روش های ممکن باشد اما در عین حال میتواند برای شما بسیار گیج کننده باشد که کدام وسیله را باید کجای این فرش ها قرار دهید تا بیشترین جلوه و زیبایی خود را داشته باشد. در اینجا باز هم به سراغ قانون ( چهار – دو – هیچ ) میرویم. در این موارد بهترین کار قرار دادن هر چهار پایه ی وسایل و مبل های کوچک بر روی مرکز ها و قرار دادن مبلمان بزرگتر بصورت دو پایه است. این نوع ترکیب بیشتر برای اتاق نشیمن و مبلمانی مناسب است که کمتر جنبه ی رسمی داشته باشند.

نوع دکوراسیون برای فرش های با شکل هندسی منحصر بفرد

نوع دکوراسیون برای فرش های با شکل هندسی منحصر بفرد

یکی از مدرن ترین و زیباترین مدل های فرش ها را، امروزه فرش های با شکل هندسی خاص تشکیل می دهند که جلوه ای باور نکردنی و فوق العاده به اتاقتان میدهد. برای چینش وسایل در کنار این نوع فرش ها بهتر است مبلمان خود را بر روی آنها قرار ندهیم و مقداری فاصله بین مبل هایمان و فرش بگذاریم تا فرش، بیشترین زیبایی خود را داشته باشد. راهکار چیدمان وسایل در فضای محدود را در این مقاله بخوانید

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز