فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 938 روز پیش
بازدید 1183 بدون دیدگاه

رنگ سیاه در اتاق‌خواب

اتاق‌خواب یکی از مکان‌های مهم هر خانه است. مکانی که محل آسایش افراد است. این محل باید جوری باشد که فرد در آن احساس راحتی کند. همانند دیگر بخش‌های خانه، اتاق‌خواب نیز دکوراسیون خاص خودش را دارد. رنگ اتاق‌خواب را می‌توان یکی از عوامل مؤثر در دکوراسیون آن دانست. رنگ سیاه در اتاق‌خواب نیز یکی از رنگ‌هایی است که جذابیت آن را دوچندان می‌کند.

البته این رنگ در نظر برخی افراد رنگ زیبایی نیست و محیط اتاق‌خواب را تاریک و زشت می‌کند. اما اگر از این رنگ در دکوراسیون به شکل درست و مناسب استفاده شود.

آیا رنگ سیاه نشانهٔ افسردگی است؟

طبق تحقیقات صورت‌گرفته تا به الان هیچ‌گونه اثر منفی بابت استفاده از رنگ سیاه در افراد مشاهده نشده است. این رنگ طبق گفته محققین و پزشکان هیچ‌گونه تأثیر منفی بر سلامت و روان افراد نداشته است و یک مورد کاملاً سلیقه‌ای است.

بنا به مشاهدات صورت‌گرفته هرکدام از رنگ‌های نمایانگر وضعیت خاصی هستند و به‌عنوان نماد مشخص می‌شوند. به‌عنوان‌مثال رنگ آبی روشن جزو رنگ‌های سرد محسوب می‌شود و محیط را سردتر نشان می‌دهد و ازاین‌رو نماد محیط سرد است. همچنین رنگ نارنجی که جزو رنگ‌های گرم است محیط را گرم‌تر نشان می‌دهد. اما این نمادها را نمی‌توان عامل ایجاد یک افسردگی و بیماری روانی دانست.

ازاین‌رو مسئله انتخاب رنگ بدون هیچ تأثیر روانی تنها به سلیقه افراد بستگی دارد. به طور مسلم هر فرد به رنگ یا رنگ‌های خاصی علاقه‌مند است و دوست دارد دکوراسیونش طبق همان رنگ موردعلاقه‌اش چیده شود.

برخی افراد رنگ سیاه را به‌عنوان رنگ موردعلاقه خود در نظر می‌گیرند. از انتخاب لباس گرفته تا چیدن یک دکوراسیون سعی می‌کنند رنگ سیاه در آن وجود داشته باشد.

رنگ سیاه در اتاق‌خواب

چطور زیبایی رنگ سیاه را زیباتر نشان دهیم

استفاده از رنگ سیاه در اتاق‌خواب در صورت استفاده درست می‌تواند نتیجه بسیار جذابی داشته باشد. به‌عنوان‌مثال با رنگ سیاه دیوار یا وسایل دکوری سیاه‌رنگ می‌توان زیبایی رنگ سیاه را بیشتر نمایان کرد. ازآنجایی‌که بیشتر دکوراسیون‌ها با رنگ‌های خاص چیده می‌شوند، چیدن دکوراسیونی که با رنگ سیاه هماهنگی داشته باشد بسیار سخت است.

البته استفاده از رنگ سیاه به این معنی نیست که شما باید تمام وسایل و دیوارهای اتاق را به این رنگ در بیاورید. بلکه به این معنی است که شما می‌توانید با تزئین کردن وسایل و استفاده به جا از این رنگ دکوراسیون خود را با رنگ سیاه ولی زیبا بچینید.

به‌عنوان‌مثال اگر قصد دارید که دیوار پشت تختخواب به این رنگ باشد بهتر است این کار را پنل‌های چوبی انجام دهید تا به‌صورت رگه‌های متوالی، زیبایی رنگ سیاه بیشتر دیده شود و توجه هر شخصی را در نگاه اول به خود جلب کند.

رنگ سیاه در اتاق‌خواب

ایجاد یک نقطه کانونی در اتاق‌خواب

با ایجاد یک نقطه کانونی می‌توانید دکوراسیون اتاق‌خواب خود را به بهترین وجه انجام دهید. برای این کار کافی است دیوار پشتی تختخواب جدید خود را به رنگ سیاه درآورید و سپس با نصب اشیای تزئینی و تابلوهای هنری آن را زیباتر کنید. با این کار یک نقطه کانونی زیبا در اتاق به وجود می‌آید که دکوراسیون شما را به طور حتم چشمگیرتر خواهد کرد.

به‌عنوان‌مثال برای این کار شما می‌توانید از چندین مکعب سفید استفاده کنید و با نصب آنها در دیوار سیاه‌رنگ پشت تختخواب یک تضاد ایجاد کنید تا تأثیر رنگ سیاه در اتاق‌خواب بیشتر شود.

استفاده از رنگ سیاه برای کف‌پوش و مبل

برای داشتن یک دکوراسیون زیبا از کف‌پوش و مبلمان سیاه و شیک نیز می‌توانید استفاده کنید. البته استفاده از این وسایل سیاه‌رنگ بستگی به علاقه شما به این رنگ دارد. در هنگام چیدمان از این قضیه کاملاً مطمئن شوید که علاقه شما به‌اندازه کافی باشد. با استفاده از این وسایل تم رنگ اتاق شما تقریباً به سیاهی می‌کشاند و شما باید در کنار این وسایل از یک سری ترفند دیگر استفاده کنید تا فضای اتاق زیاد سیاه و دلگیر نشود. ایجاد توازن و هماهنگی بین وسایل مهم‌ترین نکته‌ای است که باید آن را رعایت کنید.

رنگ سیاه در اتاق‌خواب

 استفاده از قاب عکس‌ها و تابلوهای سیاه‌وسفید

یکی دیگر از کارهایی که برای تزئین دکوراسیون خود به رنگ سیاه می‌توانید انجام دهید استفاده از قاب عکس و تابلو سیاه‌وسفید است. استفاده از این وسایل باعث می‌شود که فضای دکوراسیون به‌طورکلی دگرگون شود و زیبایی فوق‌العاده‌ای داشته باشد. ازاین‌رو اگر قصد استفاده از رنگ سیاه در دکوراسیون اتاق خود داشتید می‌توانید از تابلوها و قاب‌های سیاه‌وسفید استفاده کنید و حس و حال متفاوتی را به اتاق خود بدهید.

استفاده از پنل یا صفحه چوبی رگه‌دار

چنانچه دوست ندارید رنگ دیوار را به رنگ سیاه درآورید راهکار بهتری جهت جایگزینی وجود دارد. شما می‌توانید به‌جای رنگ کردن دیوار از پنل‌ها و صفحات چوبی دارای رگه‌های سیاه استفاده کنید. با این کار هم ظاهر به‌روزتری خواهید داشت و هم از بروز یکنواختی در دیوار جلوگیری می‌شود.

همچنین بخوانید: تختخواب دست‌دوم بخریم یا نخریم؟

نتیجه‌گیری رنگ سیاه در اتاق‌خواب

ازآنجایی‌که اتاق‌خواب یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه است، توجه به دکوراسیون آن نیز بسیار مهم است. استفاده از رنگ‌ها و وسایل مختلف باعث می‌شود تا دکوراسیون زیبایی بهتری داشته باشد. البته استفاده از رنگ‌ها و وسایل در کنار سبک دکوراسیون به سلیقه افراد نیز بستگی دارد.

یکی از رنگ‌هایی که کمتر در اتاق‌خواب‌ها استفاده می‌شود، رنگ سیاه است. این رنگ به دلیل داشتن تم تاریک طرف‌داران خاص خودش را دارد و هر شخصی از آن استفاده نمی‌کند. تزئین اتاق با وسایلی که دارای رنگ سیاه هستند، موجب خواهد شد که در دکوراسیون از رنگ سیاه در اتاق‌خواب استفاده شود.

با استفاده از چیدمان درست و انتخاب به‌جای وسایل سیاه‌رنگ، می‌توان یک دکوراسیون جذاب به وجود آورد. رعایت نکات و همچنین پیروی از قوانین سبک در نهایت باعث می‌شود دکوراسیون با وجود داشتن رنگ سیاه بسیار زیبا باشد.

برای استفاده از رنگ سیاه در اتاق‌خواب کارهای زیادی می‌توان انجام داد. به‌عنوان‌مثال می‌توان دیوار پشتی تختخواب را به رنگ سیاه در آورد یا از مکعب‌ها رگه‌دار استفاده کرد تا جلوه خاصی به اتاق داده شود. همچنین استفاده از قاب‌ها و تابلوهای سیاه‌وسفید نیز باعث می‌شود تا دیگر نیازی به رنگ‌آمیزی دیوار به رنگ سیاه نباشد و برای کسانی که از امکان استفاده از رنگ سیاه برای دیوار را ندارند بهترین راهکار است.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز