فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
seo 298 روز پیش
بازدید 1745 بدون دیدگاه

چیدمان مبل راحتی و استیل در کنار هم چگونه باشد؟

خوشبختانه با توسعه مهندسی معماری و ساختمان، بسیاری از خانه‌های نوساز و آپارتمان‌های کلید نخورده متراژ قابل قبولی دارند به طوری که شما می‌توانید در طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی خود از مبلمان راحتی و استیل در کنار یکدیگر استفاده کنید. اما سوالی که پیش می‌آید در مورد نحوه چیدمان مبل راحتی و استیل کنار هم خواهد بود. به نظر شما چطور می‌توان چیدمان این ۲ مدل مبلمان را به بهترین شکل در کنار یکدیگر طراحی کرد؟ با ما همراه باشید تا بیشتر در نحوه چیدمان مبلمان اتاق پذیرایی به شما کمک کنیم.

چیدمان مبل های راحتی

اصول چیدمان برای مبل های راحتی و سلطنتی یا استیل

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که در خانه‌ای بزرگ زندگی می‌کنید و دوست دارید هر ۲ مدل مبلمان راحتی و استیل را در اتاق پذیرایی خود جای دهید، بدون شک این راهنما می‌تواند در چیدمان مبل راحتی و کلاسیک به شما کمک کند.

متاسفانه بسیاری از افراد به هنگام چیدن این ۲ نوع مبلمان در کنار یکدیگر کمی دچار سردرگمی می‌شوند. برای رفع این درگیری و سردرگمی بهتر است اصول اولیه چیدمان مبل راحتی و استیل کنار هم را در نظر بگیرید.

 به خاطر داشته باشید مبل استیل در واقع به مبلمانی گفته می‌شود که تا حدودی سلطنتی است و برای پذیرایی از مهمانان استفاده می‌شود. بنابراین این مدل مبلمان باید در بخشی متمایز از مبلمان راحتی قرار بگیرد.

در مقابل شما می‌توانید مبل راحتی را روبرو تلویزیون خود قرار دهید تا مهمانان به هنگام تماشای تلویزیون احساس راحتی داشته باشند.

نحوه چیدمان مبل راحتی

همان‌طور که می‌دانید یکی از اصلی‌ترین بخش‌های یک ساختمان و منزل اتاق پذیرایی آن است. در صورتی که آپارتمان یا خانه شما اتاق پذیرایی کوچکی دارد، توصیه می‌کنیم از مبلمان راحتی به جای مبل سلطنتی یا استیل استفاده کنید.

به عبارت دیگر با انتخاب مبلمان استیل به طور حتم اتاق پذیرایی شما خیلی شروع دیده می‌شود. در حال حاضر و با توجه به آمار به دست آمده بیشتر اتاق‌های پذیرایی حالت مستطیل شکلی دارند که برخی از بخش‌های آن‌ها با شومینه یا تلویزیون پر شده است.

در واقع می‌توان گفت نوع چیدمان مبلمان راحتی شما به متراژ و شکل اتاق پذیرایی شما بستگی دارد. در ضمن نحوه چیدمان این مبلمان بیش از هر چیزی به سلیقه شما وابسته است اما در چیدن مبلمان راحتی بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • تعداد مبلمان راحتی (یک نفره، دو نفره و سه نفره)
  • توجه به فضای کافی میان دیوار و مبلمان
  • توجه به گوشه‌های اتاق پذیرایی
  • راحتی افراد به هنگام رفت و آمد در اتاق پذیرایی
  • دسترسی مهمانان به میز جلوی مبل
  • انعطاف‌پذیر بودن دکور

نحوه چیدمان مبل سلطنتی

چیدمان مبل سلطنتی

مبلمان سلطنتی یکی از جذاب‌ترین گزینه در دکوراسیون یک ساختمان است که به دقت و توجه کافی نیاز دارد. به هنگام چیدن این نوع مبلمان باید به ابعاد و اندازه آنها توجه کنید و همچنین به دسترسی و رفت و آمد راحت خود در اتاق پذیرایی نیز توجه داشته باشید.

همان قدر که مبلمان سلطنتی می‌تواند اتاق پذیرایی شما را زیبا و جذاب نشان دهد، اگر در چیدمان آن دقت کافی به خرج ندهید، بدون شک جلوه و منظره اتاق پذیرایی شما کم می‌شود. اولین نکته‌ای که باید در هنگام چیدن مبلمان سلطنتی یا استیل در نظر بگیرید فضا و مساحت اتاق پذیرایی است.

البته نوع دکوراسیون سایر قسمت‌های خانه یا منزل شما نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. در ادامه نقطه کانونی یا مرکزی اتاق پذیرایی خود را در نظر بگیرید تا بتوانید بتوانید مبلمان سلطنتی خود را به بهترین شکل بچینید.

کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید تا بتوانید بهترین مدل را برای مبلمان استیل یا حتی مبل ال خود بیابید.

انواع چیدمان مبل راحتی و استیل

چیدمان مبل راحتی و استیل

در صورتی که شما نیز به دنبال روشی برای چیدمان مبل راحتی و استیل کنار هم هستید، انتخاب‌های زیادی در پیش روی شما خواهد بود که در ادامه این بخش تمامی مدل‌های چیدمان و  ست کردن مبل راحتی با مبل کلاسیک را برایتان شرح می‌دهیم.

به طور کلی مبلمان راحتی در بیشتر مواقع به صورت دایره‌ای یا نیم دایره‌ای چیده می‌شود در حالی که مبلمان استیل حالت رسمی‌تر و ساده‌تر دارد. از این رو شاید ست کردن این ۲ مدل مبلمان کمی برای شما سخت باشد اما به یکی از روش‌های زیر می‌توانید اتاق پذیرایی خود را دکور کنید.

چیدمان مبل راحتی با مبل استیل به صورت دایره ای

پیش از این نیز گفتیم بهترین گزینه برای چیدمان مبلمان راحتی در کنار مبلمان استیل، چینش دایره‌ای مبلمان راحتی خواهد بود. در صورتی که منزل شما دارای شومینه است، توصیه می‌کنیم مبلمان راحتی را در نزدیکی شومینه قرار دهید. همچنین قرار دادن این مبلمان در نزدیکی تلویزیون نیز گزینه مناسب خواهد بود.

در ادامه مبلمان استیل خود را نیز به صورت گرد در کنار مبلمان راحتی بگذارید. برای اینکه نما و جلوه اتاق پذیرایی شما بیشتر شود، بد نیست از فرش‌های گرد نیز در قسمت مبلمان راحتی خود استفاده کنید اما برای زیر مبلمان استیل بهتر است از فرش مستطیلی کمک بگیرید.

چیدمان مبل راحتی با مبل استیل به صورت مربعی

یکی از منحصر به فردترین روش‌های چیدمان مبل راحتی و استیل کنار هم استفاده از شکل مربعی است. برای اینکه بتوانید حالت مربعی در اتاق پذیرایی خود ایجاد کنید باید مبلمان استیل را به صورت گرد در نزدیکی شومینه بچینید و در نزدیکی همین مبلمان استیل خود مبلمان راحتی را به صورت مربعی قرار دهید.

در واقع شما در اتاق پذیرایی خود ۲ فضای متفاوت ایجاد خواهید کرد که البته مبلمان راحتی مربعی شکل باید در نزدیکی تلویزیون نیز قرار بگیرد. حتی می‌توانید با استفاده از پارتیشن این ۲ فضای اتاق پذیرایی خود را از یکدیگر جدا کنید.

چیدمان مبل راحتی با مبل استیل به صورت خطی

در صورتی که اتاق پذیرایی شما فضایی مستطیلی یا کشیده دارد، توصیه می‌کنیم به هنگام چیدمان مبل راحتی و سلطنتی از مدل خطی استفاده کنید. در این مدل دکوراسیون باید مبلمان استیل یا سلطنتی خود را در بالاترین نقطه اتاق پذیرایی قرار دهید و در ادامه مبلمان راحتی را در کنار آنها بگذارید.

روش چیدمان خطی مبلمان ساده‌ترین روش در چیدن اتاق پذیرایی است اما چشم هر بیننده‌ای را به سمت خود جذب می‌کند. برای نمای بیشتر اتاق پذیرایی خود بعد از چیدمان خطی می‌توانید از پرده‌ای در پشت این مبلمان نیز استفاده کنید.

چیدمان مبل راحتی با مبل استیل به صورت تلفیقی

چیدمان مبل سلطنتی

یکی از بهترین و خاص‌ترین روش‌های چیدمان مبلمان در اتاق پذیرایی، استفاده از روش تلفیقی است. در این روش شما قوانین عادی و رایج چیدمان مبل را رعایت نمی‌کنید بلکه به صورتی خاص و تلفیقی مبلمان راحتی و استیل خود را در کنار یکدیگر قرار می‌دهید. مدل تلفیقی بیش از هر مدل دیگری به سلیقه و خلاقیت شما وابسته است.

نکات مهم در چیدمان مبل راحتی و استیل کنار هم

اگر تا به اینجای مطلب شما هم تصمیم گرفتید که هم مبلمان استیل و هم مبلمان راحتی در اتاق پذیرایی خود داشته باشید، باید با اصول چیدمان درست این نوع مبلمان آشنا شوید. برای اینکه بتوانید به خوبی از پس چیدمان مبل راحتی و استیل کنار هم برآیید باید به نکات مهم و اساسی توجه کنید.

در قسمت‌های بعدی اصلی‌ترین و تاثیرگذارترین نکات در نحوه چیدمان این مبلمان‌ را به طور خلاصه توضیح می‌دهیم.

ایجاد فاصله ای مناسب در چیدمان مبل استیل و راحتی

در بخش‌های قبلی نیز ذکر کردیم که فاصله مبلمان استیل و راحتی در نمای و جلوه اتاق پذیرایی شما بسیار مهم است. بنابراین اگر قصد دارید این ۲ مدل مبلمان را در کنار یکدیگر قرار دهید، باید به فاصله مناسب آنها از یکدیگر و سایر وسایل و لوازم اتاق پذیرایی توجه کنید.

در واقع نباید این مبلمان را به طوری بچینید که رفت و آمد در اتاق پذیرایی سخت شود یا اینکه دکوراسیون شما قابل تغییر یا انعطاف‌پذیر نباشد، زیرا در این صورت نمای اتاق پذیرایی شما کم می‌شود.

در انتخاب رنگ مناسب برای مبل راحتی و مبل سلطنتی در کنار هم دقت کنید

یکی دیگر از نکات مهمی که به هنگام خرید مبل و اجرای چینش آن در اتاق پذیرایی اهمیت دارد، رنگ مناسب مبلمان خواهد بود. فراموش نکنید از رنگ‌هایی متناسب و هماهنگ با یکدیگر استفاده کنید تا جلوه اتاق پذیرایی شما افزایش یابد.

طبق گزارشات جمع‌آوری شده رنگ روشن متداول‌ترین رنگ‌ها برای مبلمان استیل است، به همین دلیل بهتر است مبلمان راحتی خود را نیز به رنگ روشن انتخاب کنید تا این ۲ مدل مبلمان با یکدیگر همخوانی داشته باشند. در نهایت انتخاب رنگ‌های مکمل به زیبایی اتاق پذیرایی شما کمک می‌کند.

هماهنگی ابعاد و ارتفاع مبل ها در چیدمان

از آنجایی که مبل‌ها در انواع ابعاد و سایزها تولید و عرضه می‌شوند، شما به هنگام خرید و چیدن آنها باید به ابعاد و حتی ارتفاع آنها توجه داشته باشید. به زبان ساده باید در هماهنگ بودن ابعاد و ارتفاع مبلمان راحتی و استیل خود تمام تلاشتان را به کار ببرید، زیرا در این صورت اتاق پذیرایی شما زیباترین جلوه را خواهد داشت.

نباید های چیدمان مبل راحتی با مبل سلطنتی

در چیدمان مبل راحتی و استیل کنار هم دقت زیادی به خرج دهید و هرگز از ۲ رنگی که به طور کامل با هم تضاد دارند در دکور اتاق پذیرایی خود استفاده نکنید. در ضمن مبلمان استیل را هرگز در مقابل تلویزیون قرار ندهید، همان‌طور که نباید مبلمان راحتی را در قسمت بالایی اتاق پذیرایی خود قرار دهید.

نحوه چیدمان مبل راحتی و سلطنتی در سالن های ال شکل

چیدمان مبل راحتی با مبل استیل

چیدمان ال شکل نیز یکی از بهترین و پرطرفدارترین مدل‌های چیدمان مبلمان راحتی و استیل است که برای سالن‌های ال شکل گزینه مناسبی خواهد بود. خبر خوب اینکه این مدل چیدمان بسیار ساده است و شما به راحتی می‌توانید این مدل را در منزل خود پیاده کنید.

در ابتدا باید فرش را مناسب سایز سالن ال شکل خود پهن کنید و در راستای این فرش مبل ۳ نفره را قرار دهید و در ادامه مبل ۲ نفره را به زاویه ۹۰ درجه در سالن ال بگذارید. روبروی این مبل ۲ نفره نیز می‌توانید از یک مبل تک نفره استفاده کنید. میز وسط را در مرکز سالن بگذارید و سایر میزهای عسلی را گوشه‌ای جمع کنید.

روش چیدمان مبل راحتی و سلطنتی در منزل عروس

با بیشتر شدن آگاهی افراد از دکوراسیون داخلی، بیشتر تازه عروس‌ها سعی می‌کنند از ۲ مدل مبلمان راحتی و استیل در اتاق پذیرایی خود استفاده کنند. از این رو شاید برای شما نیز سوال شود که در منزل یک نو عروس چگونه می‌توان این ۲ مدل مبلمان را به خوبی در کنار یکدیگر قرار داد تا جلوه خوبی داشته باشد.

تنها و اصلی‌ترین نکته‌ای که در چیدمان این ۲ مبلمان در منزل عروس مهم و حائز اهمیت است، انتخاب رنگ آنها خواهد بود. از آنجایی که سایر وسایل منزل عروس جدید و نو هستند، با یک چیدمان ساده این ۲ نوع مبلمان در کنار یکدیگر شما می‌توانید چشم هر بیننده‌ای را جذب کنید.

سخن آخر

در صورتی که به فکر تغییر دکوراسیون اتاق پذیرایی خود هستید یا در تکاپوی خرید جهیزیه به سر می‌برید، بد نیست نگاهی به سایت ایران میز بیندازید تا با انواع مدل‌های مبلمان استیل و راحتی آشنا شوید. همچنین می‌توانید برای دکوراسیون اتاق پذیرایی خود و نحوه چیدمان این ۲ مدل مبل از آنها کمک بگیرید.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز