فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 2812 روز پیش
بازدید 2327 بدون دیدگاه

چگونه لکه ها و آلودگی های روی سطح وسایل چوبی منزل مان را تمیز کنیم؟

تمیز کردن با بخار آب

لکه روی وسایل چوبی

وسایل چوبی ممکن است توسط انواع نوشیدنی ها، غذا ها و دیگر خوراکی ها کثیف شوند و لکه هایی بر رویشان بوجود بیاید. بیشتر این مشکلات بعد از میهمانی ها و مجالس تان بوجود می آیند و گاها باعث ایجاد ناراحتی و آزردگی خاطر برای افراد می شوند، اما دیگر لازم نیست نگران بوجود آمدن این لکه ها باشید، برای برطرف کردن این مشکل با ما همراه باشید تا روش هایی سریع و بی ضرر را برایتان توضیح دهیم. در ادامه با تمیز کردن تخت خواب یک نفره و دیگر محصولات چوبی آشنا میشوید.

تمیز کردن با بخار آب

یکی از آسان ترین و در دسترس ترین وسایل برای تمیز کردن مبلمان و وسایل چوبی، دستگاه های بخارشوی هستند. این دستگاه ها با بخار آب داغ باعث می شوند که اکثر لکه ها بجز جوهر خودکار و خود نویس، به راحتی پاک شوند. برای پاک کردن لکه ی جوهر از روی پارچه ها و وسایل چوبی می توانید از شیر و یک اسفنج استفاده کنید و پس از تمیز شدن کامل محل آلودگی، جای آن را با شامپوی مبل یا شامپو فرش تمیز کنید و اگر یک سطح چوبی است بهتر است جای شیر باقیمانده را با یک دستمال نمدار تمیز کنید.

خمیر دندان

خمیر دندان

یکی دیگر از روش های سریع برای از بین بردن لکه های روی پارچه ی مبلمان یا صندلی ها و یا حتی میز های چوبی، استفاده از خمیر دندان است. اما باید توجه داشته باشید که برای این کار نباید از خمیر دندان های ژله ای استفاده کنید و باید از نوع خمیر دندان های سفید رنگ باشد تا بیشترین اثر بخشی را داشته باشد. برای پاک کردن لکه به وسیله ی خمیر دندان، باید یک لایه از آن را با یک وسیله مانند کاردک یا چاقو بر روی سطح به آرامی بمالید و بعد از گذشت پنج الی ده دقیقه، آن را با یک کاردک یا چاقوی تمیز از روی سطح پاک کنید و باقیمانده ی خمیر دندان را با دستمال نمدار پاک کنید و بوسیله ی سشوار یا پنکه محل را خشک کنید.

سس مایونز !!!

سس مایونز !!!

یک روش عجیب اما واقعی برای پاک کردن لکه های مختلف از روی سطوح پارچه ای، استفاده از مخلوط مایونز و آب است. به این صورت که مایونز را به خوبی با آب مخلوط کرده و هم بزنید سپس آن را بر روی محل لکه قرار داده و به آن به مقدار سه ساعت زمان دهید تا لکه را به خود جذب کند و بعد از آن، مخلوط مایونز و آب را پاک کرده و با دستمال نسبتا خیس محل لکه را پاک کنید. این روش برای لکه های موجود بر روی صندلی های میز ناهارخوری مناسب است چرا که لکه های این مکان عمدتا چرب هستند و با این روش به راحتی پاک می شوند.

آب و جوش شیرین

آب و جوش شیرین

یکی دیگر از ترکیباتی که می توانید برای پاک کردن لکه های مختلف بر روی انواع سطوح مانند مبل، بالش، روتختی و … از آن استفاده کنید، ترکیب آب با جوش شیرین است به این صورت که آب را به نسبت یک و جوش شیرین را به نسبت دو با هم تر کیب می کنید و با آن محل مورد نظر را تمیز می کنید. این روش ممکن است تاثیرش مانند استفاده از خمیر دندان نباشد اما قابل قبول است.

در این مقاله بخوانید: وسایل ضروری برای هر خانه

نفوذ آب

نفوذ آب

معمولا وقتی زمان زیادی از ریختن یک مایع بر روی یک سطح چوبی گذشته باشد، شاهد یک لکه ی تیره و عمیق هستیم به گونه ای که در این موارد آب به درون بافت و لایه های چوب نفوذ کرده و دیگر نمی توان آن را با روش های ساده به حالت قبل برگرداند و نیاز به ساب زدن و رنگ آمیزی تازه دارد. برای جلوگیری از این مشکل می توانید در هنگام خرید از میز های ناهارخوری ام دی اف با جنس ملامینه و ضد آب انتخاب کنید. کار های برای دکوراسیون خانه قدیمی را در این مقاله بخوانید.

 

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز