فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 2240 روز پیش
بازدید 1472 بدون دیدگاه

کفپوش را چگونه تمیز کنیم؟

کفپوش را چگونه تمیز کنیم؟

پارکت، امروزه یکی از متداول ترین کف پوش خانه هاست. پارکت ها به رنگ ها و طرح های مختلف وجود دارند. اما شاید شما هم در تمیز کردن پارکت خانه تان دچار مشکل شده باشید. این مطلب به شما در تمیز کردن و مراقبت از پارکت کمک می کند. مثل همیشه، اول گرد و خاک پارکت را بگیرید. این کار را می توانید با یک جاروبرقی یا تی شو که آب آن به خوبی گرفته شده باشد انجام دهید. از شوینده های قوی مثل محلول های حاوی کلر یا سرکه استفاده نکنید. هر مایع و رطوبت باقی مانده را به خوبی خشک کنید، چرا که جذب پارکت می شود. برای پاک کردن از مواد مرطوب استفاده نکنید. از محصولات مناسب پارکت استفاده کرده و دستورالعمل آن ها را رعایت کنید.لکه ها را می توانید با محلول الکلی پاک کنید. مراقب باشید، چرا که اشتعال زا است. یا اینکه به جای آن سرکه سفید روی لکه ریخته و بعد از ۳-۴ دقیقه با یک دستمال نرم و خشک پاک کنید. توجه داشته باشید که میتوانید مدل ها و مشخصات یک سرویس خواب یک نفره را در ایران میز بیابید.کفپوش را چگونه تمیز کنیم؟

از پولیش های مخصوص پارکت برای برق انداختن و برگرداندن جلای اولیه اش استفاده کنید. جلوی هر ورودی در یک پادری بگذارید که از ورود گرد و خاک جلوگیری کند. آن ها را مرتب جارو کرده و تکان دهید تا کف خانه تمیز بماند. مراقب باشید از مواد شوینده غلیظ و قوی برای تمیز کردن سرامیک استفاده نکنید.برای دوام و حفظ زیبایی کف‌پوش‌های سرامیکی بهتر است آن‌ها را به طور مرتب با اسفنج مرطوب تمیز کنید و بعد با استفاده از پارچه ای نرم با اسفنجی خشک، رطوبت آن‌ها را بگیرید. چنانچه به طور مرتب سرامیک‌ها را تمیز کنید از تجمع لکه های پایداری که به سختی از بین خواهد رفت، جلوگیری خواهید کرد. ریختن کمی الکل و پودر ماشین لباس شویی در آب برای تمیز کردن سرامیک هم راهکار خوبی است. در حین تمیز کردن سرامیکها، اگر متوجه شدید خطوط بین سرامیک کدر و بدرنگ شده است، مقدار کمی ماده شوینده به یک لیتر آب بیفزایید. سپس با اسفنج آغشته به این محلول، با دقت خطوط میان سرامیک‌ها را پاک کنید تا لکه‌ها و مواد زائدی که در این خطوط میان سرامیک‌ها به وجود آمده است با استفاده از همان محلول یا حتی آب خالص پاک شوند.

کفپوش را چگونه تمیز کنیم؟

مراقب باشید از مواد شوینده غلیظ و قوی برای سرامیک استفاده نکنید. زیرا ممکن است روی سطح آن‌ها خط بیفتد و آسیب جدی ببیند. همیشه پیش از هر نوع ماده پاک کننده، برچسب زوی آن را مطالعه کنید تا با اطمینان کافی استفاده کنید. بهتر است برای تمیز کردن هر نوع کف‌پوش، کار را از قسمت انتهایی سالن یا اتاق جایی که از در و راهرو دور است شروع کنید و تکه تکه کف را تمیز کنید و جلو بیایید تا به در نزدیک شود. به این ترتیب شما پایتان را روی قسمت‌های تمیز شده نمی‌گذارید و از دوباره کاری جلوگیری می‌شود. رای تمیز کردن سرامیک اگر از سفید کننده استفاده می‌کنید برای از بین بردن اثر ماده سفید کننده در مرحله بعد از یک ماده شوینده ملایم استفاده و دوباره تمام کف را با دستمال خیس پاک کرده سپس همه بخش ها را با پارچه ای نرم خشک کنید. گاهی اوقات چربی و مواد دیگری روی سرامیک‌ها و کاشی‌ها هستند اما ما قادر به دیدن آنها نیستیم. هر دو راه بالا برای تمیز کردن کاشی و سرامیک‌ها کارآمد هستند؛ با این حال یک پیشنهاد دیگر، استفاده از مایع ظرفشویی و آب گرم است.در ظرفی مایع ظرفشویی و آب را به میزان مساوی با هم ترکیب کنید و با استفاده از دستمال یا حوله به تمیز کردن تمام منطقه بپردازید. به یاد داشته باشید که روی قسمت‌هایی که تمیز شده‌اند قدم نگذارید و تا بیست دقیقه از راه رفتن در آن نقاط بپرهیزید. البته این کار ممکن است باعث سر شدن سرامیک‌ها شود. در صورتی که این اتفاق افتاد می‌توانید با دستمال مرطوب روی نواحی شسته شده بکشید. ممکن است برایتان جذاب باشد که اطلاعاتی در باره مبل استیل کلاسیک کسب کنید.

کفپوش را چگونه تمیز کنیم؟

توجه داشته باشید هنگام تمیز کردن سرامیک‌ها با محلول‌های پاک کننده، حتماً هواکش را روشن یا حداقل پنجره ای را باز کنید و برای جلوگیری از ایجاد هرگونه حساسیت دستکش بپوشید. حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بعد تمام قسمت‌ها را به طور کامل با دستمال خیس پاک کنید. اگر از سفید کننده استفاده می‌کنید برای از بین بردن اثر ماده سفید کننده در مرحله بعد از یک ماده شوینده ملایم استفاده و دوباره تمام کف را با دستمال خیس پاک کرده سپس همه بخش ها را با پارچه ای نرم خشک کنید. همچنین می توانید سرکه و آب داغ را به مقدار مساوی مخلوط کنید. سرکه به علت داشتن خاصیت اسیدی به طور طبیعی در پاک‌کردن چربی‌ها فوق‌العاده عمل می‌کند. همین خاصیت عامل تاثیر این مخلوط در نظافت کاشی‌ها و سرامیک‌ها است. سطل دیگری را پر از آب کرده و برای شستشوی کف کنار بگذارید. تمام قسمت‌ها را به خوبی تمیز کنید و توجه داشته باشید که گوشه‌ها و ناحیه‌های بین سرامیک‌ها و کاشی‌ها را از قلم نیندازید. در آخر کاشی‌ها را با آب بشویید و زمانی را برای خشک شدن به آن اختصاص دهید. همچنین می‌توانید یک دوم فنجان الکل (ایزو پروپیل الکل) را به عنوان جایگزینی برای سرکه به کار ببرید. اسیدهایی مانند سرکه و برخی دیگر از محصولات مشابه، باعث فرسایش کاشی‌هایی می‌شوند که از سنگ‌های طبیعی ساخته شده‌اند. برای این کاشی‌ها از مایع ظرفشویی، هیدروژن پراکسید، آرد ذرت و جوش شیرین استفاده کنید.

کفپوش را چگونه تمیز کنیم؟

همچنین با کیفیت ترین و زیباترین وسایل مورد نیاز برای دکوراسیون فضایتان را می توانید در فروشگاه اینترنتی ایران میز مشاهده کنید و با محصولات دیگر مقایسه کنید و حتی محصول مورد نظرتان را طبق سلیقه ی خودتان تغییر دهید و با ویژگی هایی مانند ارسال رایگان، حمل طبقات و نصب رایگان تحویل بگیرید. با ما همراه باشید و به روز ترین و مفیدترین مقالات دکوراسیون منزل، طراحی داخلی منزل، دکوراسیون اتاق نشیمن، چیدمان اتاق خواب و طراحی اتاق خواب نوزاد و کودک را در وبلاگ ایران میز مشاهده کنید.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز