فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 2228 روز پیش
بازدید 1101 بدون دیدگاه

رنگ و طرح در دکوراسیون

رنگ و طرح در دکوراسیون

بعضی از طرح و رنگ ها در طراحی داخلی منزل هستند که برادرخوانده هم شناخته می شوند. یعنی چشم بسته می توان گفت که کنار هم قرار گرفتن آنها با کمی خوش سلیقگی می تواند یک دیزاین زیبا و دوست داشتنی را رقم بزند. یکی از این برادرخوانده ها، رنگ سفید و طرح چوب است این دو به خوبی می دانند چطور با هم کنار بیایند. فرنگی ها وقتی این دو عنصر در طراحی دکوراسیون داخلی یک خانه کنار هم قرار می گیرند و ترکیب میشوند به اصطلاح می گویند طراحی دکوراسیون به سبک اسکاندیناوی در خانه انجام گرفته است. افراد زیادی رنگ سفید را رنگی بی روح و بی نشاطی می دانند و به این باور اشتباه اعتقاد دارند که رنگ سفید در دکوراسیون خانه به معنی نبود هیچگونه شادابی در طراحی دکوراسیون خانه است. این رنگ ها را میتوانید در محصولات دیگر نیز مشاهده کنید برای مثال مشخصات و قیمت تخت خواب یک نفره را مشاهده کنید. در صورتی که رنگ سفید خود منعکس کننده تمامی رنگ ها است. به عبارت دیگر هنگامی که از مقدار زیادی رنگ سفید در طراحی داخلی استفاده می شود، مکانی برای پدیدار شدن دیگر المان ها در دکوراسیون فراهم می شود. همچنین فضای روشن و سفید به بزرگ تر شدن و دلباز شدن فضا کمک بسیار زیادی می کند و به همین دلیل استفاده از تِم سفید رنگ در آپارتمان های کوچک به شدت توصیه می شوند. برای کسانی که این مقاله را میخوانند میتواند جالب باشد که چوب و خواص آن را بدانند.

رنگ و طرح در دکوراسیون

دکوراسیون منزل سفید و مشکی اگر نگوییم بهترین و ساده ترین تم طراحی در دکوراسیون داخلی است، حتما یکی از بهترین هاست. اگر تجربه تزیین دکوراسیون و چیدمان محل یا اتاقی را داشته باشید حتما می دانید که تزیین دکوراسیون خانه مشکلات خاص خودش را دارد. انتخاب رنگ و لوازم خانه معمولا سخت ترین تصمیماتی هستند که باید گرفته شوند. در این بین همانطور که پیش تر گفتیم، ترکیب رنگی سفید و مشکی در کنار لوازم چوبی راه حلی آسان و در عین حال امروزی و شیک پیش روی ما قرار می دهد. چوب های قرمز و سفید بلوط بسیار زیبا هستند و قیمت چندان بالایی هم ندارند. مردم در انتخاب دکوراسیون با استفاده از این چوب دو دسته هستند: افرادی که واقعا دوستش دارند و دسته ای که از آن متنفرند. اما به طور کلی، از این چوب در همه اتاق های خانه می توان بهره گرفت و بر زیبایی فضا افزود. در ضمن، چوب بلوط استحکام و دوام بالایی نیز دارد. برخلاف چوب های دیگر، چوب بلوط تنوع رنگ بسیاری دارد. از رنگ عسلی گرفته تا قرمزهای براق، رنگ های ترکیبی، رنگ و رو رفته و قهوه ای ملایم با تناژ قرمز از جمله رنگ های این چوب هستند. دو نوع چوب بلوط قرمز و سفید وجود دارد و برخلاف نام آنها، نمی توان به راحتی تفاوت میان رنگ آنها را تشخیص داد. تنها راه تشخیص این دو نوع چوب از هم منافذ موجود روی آنها است. چوب بلوط قرمز منافذ بزرگ تر و درشت تر دارد.

رنگ و طرح در دکوراسیون

هر دو نوع چوب بلوط طرح ها و خط های واضحی دارند به طوری که حتی در مدل های صیقلی شده نیز این راه ها به خوبی دیده می شوند و حتی با لمس، فرورفتگی های آنها را نیز می توانید احساس کنید. چوب بلوط سفید راه ها، طرح ها و منافذ کم تری نسبت به انواع قرمز دارد. البته این چوب نیز طرح دارد که بیان کننده سن درخت است. به همین دلیل است از این چوب برای تهیه بشکه و در صنعت کشتی سازی استفاده می شود. هر دو چوب های بلوط سفید و قرمز برای صنایع مبلمان سازی، کفپوش، معماری و کابینت سازی کاربرد دارند. برای ساخت انواع مبلمان و وسایل چوبی طرح دار از بلوط سفید به روش چهارتخته بری کردن استفاده می کنند. البته چوب بلوطسفید همیشه هم ارزان نیست. انواع فرانسوی آن بسیار گران است و منافذ بسته و شکاف های بسیار کم و محدودی دارد. این چوب ها از درختان پیر اروپایی تهیه می شوند و به دلیل محدودیت، قیمت های بالایی دارند. چوب بلوط سفید را اصولا با محلول پاکساز (برای دوام بیشتر) یا آهک پرداخت می کنند. سفید نیز محبوب ترین رنگ برای این جنس چوب است. گاهی نیز به گونه ای پرداخت می شود که تضاد میان را ها و طرح های چوب بهتر و بیشتر دیده شوند.

رنگ و طرح در دکوراسیون

همچنین با کیفیت ترین و زیباترین وسایل مورد نیاز برای دکوراسیون فضایتان را می توانید در فروشگاه اینترنتی ایران میز مشاهده کنید و با محصولات دیگر مقایسه کنید و حتی محصول مورد نظرتان را طبق سلیقه ی خودتان تغییر دهید و با ویژگی هایی مانند ارسال رایگان، حمل طبقات و نصب رایگان تحویل بگیرید. با ما همراه باشید و به روز ترین و مفیدترین مقالات دکوراسیون منزل، طراحی داخلی منزل، دکوراسیون اتاق نشیمن، چیدمان اتاق خواب و طراحی اتاق خواب نوزاد و کودک را در وبلاگ ایران میز مشاهده کنید.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز