فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 2222 روز پیش
بازدید 909 بدون دیدگاه

هود را چگونه تمیز کنیم؟

هود را چگونه تمیز کنیم؟

تمیز کردن هود آشپزخانه و چربی آن کار ساده ای نیست. هود چرب و کثیف شاید بتوانیم بگوییم یکی از زننده ترین جلوه هایی است که می توان به محض ورود به آشپزخانه با آن روبرو شد. گاها شاهد این موضوع هستیم که چربی ها با اسکاچ آغشته به مایع ظرفشویی پاک نمی شوند. استفاده از سیم ظرفشویی به هیچ وجه گزینه مناسبی برای تمیز کردن هود آشپزخانه نیست چون در آخر حتی اگر لکه های چربی را پاک کنید، با یک هود پر از خط و خش روبرو خواهید بود که دیگر زیبایی خود را ندارد. برای تمیز کردن لکه چربی هود آشپزخانه می توان از پودر ماشین لباس شویی آنزیم دار استفاده کرد. همانطور که می دانید پودر ماشین لباسشویی دارای آنزیم های مختلف و قوی از بین برنده لکه و چربی است که به همین دلیل می تواند یک گزینه مناسب برای پاک کردن لکه های چربی روی هود باشد. این روزها برای پاک کردن هر قسمت از خانه از جمله سطح گازهای شیشه ای و صفحه ای ، سینک ظرفشویی و … مواد شوینده مخصوص در بازار وجود دارد. در مورد تمیز کردن هود آشپزخانه می توان از مایع یا محلولهای گاز پاک کن استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه تمیز کردن یک هود کثیف و چرب آشنا کنیم و راهکار های جدید و سریعی را به شما عزیزان معرفی کنیم از این رو به شما پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با وبلاگ ایران میز همراه باشید.

هود را چگونه تمیز کنیم؟

هود آشپزخانه دارای معمولا دو نوع فیلتر است. برخی مدل های هود دارای فیلترهای هود از جنس الیاف هستند . وقتی هودی خریداری می کنید که در داخل آن از فیلتر الیافی استفاده شده است، باید هر چند وقت یکبار فیلتر هود را عوض کنید. بهتر است قبل از نوع تمیز کردن وسایل و تجهیزات خانه به فکر سلامت خود باشید. پس بهتر است در هنگام کار با مواد شوینده حتما از دستکش استفاده کنید و در صورت داشتن حساسیت بالا حتما از ماسک های مخصوص استفاده کنید. همین طور بهتر است دستمالی که برای تمیز کردن چربی هود می خواهید از آن استفاده کنید حتما از نوع حوله ای و نرم باشد. تمیز کردن هود آشپزخانه در خانه تکانی عید، گاهی آنقدر سخت است که بعد از کلی تلاش و خستگی مجبور می شوید آن را نیمه کاره رها کنید! چون لکه‌های چربی آشپزخانه روی هر وسیله ای که بنشیند هنگام پاک کردن و تمیز کردن بسیار سفت و سخت می شود. برای پاک کردن بدنه های شیشه ای و فلزی هود هم می توانید از محلول تترا استفاده کنید ولی این ماده برای بدنه های پلاستیکی کاربرد نداردو چربی ها را از سطح آنها پاک نمی کند. نوع چیدمان میز ناهار خوری متناسب با فضا در اولویت هر خانه ای قرار دارد.

هود را چگونه تمیز کنیم؟

مایع گاز پاک کن را روی هود اسپری کنید و کمی به آن فرصت بدهید بعد با اسکاچ مرطوب آن را در تمام سطحی که کثیف است پخش کنید و بعد از ازبین رفتن لکه ها، با دستمال مرطوب مواد و لکه ها را پاک کنید. این کار را چند بار تکرار کنید تا اثری از لکه ها باقی نماند. اگر فیلتر هود آشپزخانه تان از جنس الیاف است بهتر است آن را تمیز نکنید به جای آن یک فیلتر نو بخرید چون این نوع فیلتر ها در اثر شستشو و تمیز کردن تغییر شکل می دهند و بعد از آن دیگر قابل استفاده نیستند. اما اگر فیلتر هودتان از نوع فلزی است می توانید آن را پاک کنید. بعد از این که کار تمیز کردن هود تمام شد و بدنه آن خشک شد، بهتر است برای مدتی آن را روشن کنید و اجازه دهید تا کار کند. همچنین برای اینکه در پاک کردن و نظافت بعدی آن کمتر زحمت بکشید بهتر است بعد از چند بار استفاده از هود آن را تمیز کنید تا عمر لکه های باقی مانده روی هود زیاد نشود. چون هر چه عمر لکه بیشتر شود پاک کردن آن به همان میزان دشوار می شود.

هود را چگونه تمیز کنیم؟

همچنین با کیفیت ترین و زیباترین وسایل مورد نیاز برای دکوراسیون فضایتان را می توانید در فروشگاه اینترنتی ایران میز مشاهده کنید و با محصولات دیگر مقایسه کنید و حتی محصول مورد نظرتان را طبق سلیقه ی خودتان تغییر دهید و با ویژگی هایی مانند ارسال رایگان، حمل طبقات و نصب رایگان تحویل بگیرید. با ما همراه باشید و به روز ترین و مفیدترین مقالات دکوراسیون منزل، طراحی داخلی منزل، دکوراسیون اتاق نشیمن، چیدمان اتاق خواب و طراحی اتاق خواب نوزاد و کودک را در وبلاگ ایران میز مشاهده کنید.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز