فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz.com 1867 روز پیش
بازدید 82535 1 دیدگاه

اندازه و ابعاد استاندارد تخت خواب ها

اندازه و ابعاد استاندارد تخت خواب ها

یکی از پرتکرارترین پرسش‌هایی که از ما می‌شود، این است که یک تختخواب یک یا دو نفره باید چه ابعادی و چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ با این وجود، این سردرگمی محدود به اندازه تخت خواب نیست. بخشی از این سردرگمی ناشی از نام‌های مختلفی است که برای اشاره به اندازه‌های مختلف تختخواب جدید استفاده می‌شود. بسیاری دیگر از این سردرگمی‌ها ناشی از اندازه‌ها و ابعادی است که هر تولیدی برای خودش دارد و کمتر پیش می آید بخواهند استانداری را رعایت کنند. ما در ادامه این نوشته شما را با اندازه تخت خواب، ابعاد تخت خواب، جنس تخت خواب و دیگر مسائل مربوط به تخت خواب یکنفره و دونفره آشنا می‌کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید. با ما همراه باشید!

سایز استاندارد برای سرویس خواب

یکی از مهم‌ترین مسائلی که قبل از خرید تخت خواب باید به آن توجه کنید، اندازه تخت خواب است. ما معمولاً اطلاعات کافی دراین‌باره نداریم، به همین دلیل ما در این بخش سعی کرده‌ایم شما را با انواع ابعاد تخت خواب آشنا کنیم:

اندازه استاندارد تخت خواب کوچک

ابعاد:
یک تخت استاندارد کوچک  ۳ فوت عرض و ۶ فوت و ۳ اینچ طول (۹۱ × ۱۹۰ سانتی‌متر) دارد. این رایج‌ترین اندازه تخت برای تختخواب کودک و تخت‌های خوابگاهی است.

اندازه استاندارد تخت خواب نوجوان

ابعاد:
یک تخت دو طبقه کوچک ۴ فوت عرض و ۶ فوت و ۳ اینچ طول (۱۲۲ × ۱۹۰ سانتی‌متر) دارد.  این امر بدین معناست که یک تشک ۶ اینچی باریک روی این تخت جا خواهد گرفت و محل مناسبی را برای استراحت نوجوانان فراهم می‌آورد.
در طول ۵ سال گذشته، محبوبیت این اندازه برای استفاده در اتاق‌های خالی یا برای نوجوانان بسیار بیشتر شده است. بهتر است این تخت را برای نوجوانان انتخاب کنید تا یک تخت خواب بزرگتر که فضای موجود در اتاق را بدون دلیل پر می‌کند!

اندازه استاندارد تخت خواب دو نفره

ابعاد:
یک تخت دو نفره استاندارد ۴ فوت و ۶ اینچ عرض و ۶ فوت و ۳ اینچ طول (۱۶۰ × ۲۰۰سانتی‌متر) دارد. این رایج‌ترین و بهترین اندازه برای انواع تخت دو نفره در ایران است.
آنچه در این بخش با آن آشنا شدید، ابعاد استاندارد تخت‌های یکنفره کودک و نوجوان و تخت دونفره است. ما در مجموعه ایران میز سعی می‌کنیم ابعاد را در حد چند سانتی‌متر بیشتر در نظر بگیریم تا هنگام قرار گرفتن تشک دچار مشکل نشوید. از همه مهم‌تر، این چند سانتی‌متر اضافی باعث می‌شود روتختی‌ای که روی سرویس خواب خود قرار می‌دهید به راحتی روی تشک قرار داده شود و اضافاتی در اطراف و روی تخت باقی نماند! لازم به ذکر است که اگر می‌خواهید در این ابعاد تغییری ایجاد کنید، با سفارش از سایت ایران میز می‌توانید ابعاد تخت خواب خود را انتخاب کرده تا تخت ساخته‌شده برای شما و نیازتان مناسب‌سازی شود. با سفارش از ایران میز می‌توانید مطمئن باشید که بهترین کیفیت با بهترین قیمت تخت خواب به شما عرضه شده است.

سرویس خواب کودک

انواع تخت خواب

علاوه بر اندازه تخت خواب و قیمت تخت خواب، ویژگی‌های دیگری نظیر جنس و شکل تخت خواب نیز در انتخاب شما مؤثر واقع می‌شود. ما در ادامه شما را بعضی از جنس‌های تخت خواب و ویژگی‌های آن‌ها آشنا خواهیم کرد:

 تخت خواب های چوبی

تخت خواب های چوبی یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی‌ست که به دنبال تختی زیبا می‌گردند که هیچوقت از مد نیفتد و ماندگاری بالایی هم داشته باشد. انتخاب از میان تخت‌هایی با چوب کاج تا تخت‌هایی با چوب بلوط و دیگر گونه‌های سخت چوب، کمی دشوار است؛ اما اگر از در رابطه با نوع و جنس چوب اطلاعات داشته باشید. می توانید راحت‌تر و سریع‌تر انتخاب خود را انجام دهید. استفاده از سرویس خواب چوبی نمای زیبایی را به اتاق خواب شما می‌دهد.

تخت خواب های فلزی

در هنگام خرید تخت، توجه به نوع موادی نیز که تخت از آن ساخته شده است، اهمیت فراوانی دارد. یکی از انواع تخت خواب هایی که امروزه طرفدار زیادی دارد، تخت‌های فلزی است. ترکیبی از قیمت و قدرت و تنوع تخت فلزی، این مدل از تخت را به گزینه‌ای عالی تبدیل کرده. این همچنین در حالی است که قیمت تخت خواب های فلزی از لحاظ اقتصادی به‌صرفه‌تر از قیمت تخت خواب های چوبی‌ست.

تخت خواب های چرمی

در مورد تخت خواب های چرمی، انتخاب آگاهانه از فریم‌های چرمی و انتخاب مناسب رنگ آن بسیار مهم است. استفاده از تخت‌های چرم کمی سخت است، چراکه باید دقت بالایی در نگهداری و تمیز کردن آن‌ها انجام شود. درست است که این جنس تخت بسیار زیبا و خاص است، اما به کسانی که فرزند کوچک دارند و حساسیت بالایی دارند، توصیه می‌کنیم که از مدل‌ها و جنس‌های دیگری استفاده کنند.

در این نوشته به طول خلاصه با ابعاد، اندازه و قیمت تخت خواب آشنا شدید. در هنگام خرید سرویس خواب های یک نفره، دو نفره و … بسیار دقت کنید. نکته تکمیلی درباره نکات گفته‌شده این است که اولاً باید به فضایی که می‌خواهید از آن استفاده کنید، دقت کنید. برای مثال توجه کنید که اندازه تخت خواب موردنظرتان به نحوی باشد که از در اتاق به راحتی داخل شود و طوری نباشد که جلوی بسته شدن در را بگیرد.
شما با سفارش از سایت ایران میز علاوه بر اینکه قبل از خرید با تمام نکات لازم برای خرید تخت خواب آشنا می‌شوید، می‌توانید مطمئن باشید که علاوه بر خرید بهترین قیمت تخت خواب، از خدماتی نظیر نصب و ارسال رایگان و گارانتی نیز بهره‌مند می‌شوید. ضمناً اگر هنوز سؤالاتی درباره ابعاد تخت خواب یا قیمت آن دارید، می‌توانید در بخش نظرات سؤال خود را پرسیده و در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ خود را بیابید. در پایان نیز فراموش نکنید که نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید!


تخت یک نفره تامیلا


تخت یک نفره آچیلا


تخت یک نفره آرتیک

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز