فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 2327 روز پیش
بازدید 1286 بدون دیدگاه

چیدمان اتاق سالمندان

دکوراسیون مناسب سالمندان

اگر قرار است در خانه تان از افراد سالمند نگهداری و پذیرایی کنید، بهتر است راحت ترین و نزدیک ترین اتاق خواب را به آنان اختصاص دهید. همچنین بهتر است این اتاق خواب کمترین فاصله را تا سرویس بهداشتی داشته باشد تا مایه ی آسایش و راحتی این بزرگواران بیشتر فراهم باشد و خطر افتادن و آسیب دیدن توسط اجسام مختلفی که در مسیر قرار می گیرند کمتر شود. آماده کردن خانه برای سالمندان و انجام تغییراتی کوچک در خانه در این زمینه می تواند از بروز اتفاقات جبران ناپذیر و دلخراش بکاهد و زندگی را برای سالمندان آسان تر کند. از طرفی، افراد مسن به نور بیشتری نیاز دارند. آنها نیاز دارند تا نور به طور مساوی در فضا توزیع شود، زیرا چشم های سالمندان نسبت به جوانان و افراد کم سن و سال تر، به زمان بیشتری نیاز دارند تا خود را با تغییرات نور فضا هماهنگ کنند. نورپردازی باید به صورت غیر مستقیم باشد تا سبب بروز خیرگی در چشم سالمندان عزیز نشود. در این مقاله می خواهیم به بررسی فضای اتاق سالمندان عزیز بپردازیم؛ از این رو اگر سالمندی در خانه دارید و یا می خواهید فضای خانه ی عزیزان تان را تغییر دهید پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با وبلاگ ایران میز همراه باشید. همچنین محصولات زیبای همچون سرویس خواب و دیگر محصولات را در ایران میز بیابید.

دکوراسیون مناسب سالمندان

تحقیقات روانشناسی نشان می دهند که از هر ۱۰ سالمند به طور میانگین ۷ سالمند در غم و اندوه از دست دادن استقلال در دوران پیری و کهنسالی خود رنج می برند. اگر فکر می کنید که پدر و یا مادر سالمندتان، از اینکه به شما وابسته است خشنود و راضی است، سخت در اشتباهید و ابدا این فکر صحیح نخواهد بود. برای رفع این ناراحتی و کم کردن رنج و اندوه این عزیزان، بهتر است چیدمانی آرام و زیبا برای اتاق شان ترتیب بدهید تا بتوانند ساعات زندگی شان را در آرامش سپری کنند. وسایل فراوانی هستند که بایستی در فضای اتاق سالمند قرار بگیرند تا آسایش نسبی بر آن اتاق حاکم شود؛ از جمله ی این وسایل می توان به تخت خواب مناسب و روتختی گرم، نرم و زیبا اشاره کرد. بهتر است ترکیب رنگی شاد و گرم به طور غالب در فضا استفاده شود چرا که این طیف رنگی سبب افزایش گرمی و صمیمیت فضا شده و با روحیات افراد مسن سازگاری فراوانی دارد. دکوراسیون قهوه ای طلایی از دکوراسیون های جالب این روز ها است.

دکوراسیون مناسب سالمندان

بهتر است از در نظر گرفتن مدل های کفپوش سفت مانند انواع سنگ، لمینت و پارکت خودداری کنید چرا که در صورت بروز مشکل در راه رفتن و افتادن سالمندان عزیز، این مدل های کفپوش می توانند آسیب های شدیدی به آنها وارد سازند. به جای آن می توانید از مدل های مختلف موکت و فرش استفاده کنید. هر فرد به طور معمول یک بخش مخصوص به خود دارد که این قسمت در اکثر موارد در جلوی تلویزیون قرار دارد. سعی کنید مبل راحتی مناسب و یا مبل تختخوابشو برای سالمندان در مقابل تلویزیون قرار دهید تا هنگام تماشای برنامه ی مورد نظرشان، ستون فقرات و عضلاتشان در حالتی مناسب قرار بگیرند و از کوفتگی و دردهای متداول جلوگیری شود. بهترین مبلمانی که می توانید برای دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنید، مبل هایی هستند که گوشه های گرد دارند، مبلمان با گوشه های قائمه و تیز می توانند تن نحیف و ظریف سالمندان را آزرده کند. نکته ی دیگری که باید در هنگام انتخاب مبلمان مناسب برای سالمندان در نظر بگیرید دسته دار بودن آن ها است. این دسته ها به آن ها کمک می کند تا نشست و برخاست راحت تری داشته باشند.

دکوراسیون مناسب سالمندان

سعی کنید تا حد امکان شیشه ها را از روی مبلمان ها و مخصوصا میزهای جلو مبلی جمع آوری کنید تا سالمندان آسایش خاطر بیشتری داشته باشند و خیال خودتان بابت این موضوع راحت باشد که آسیبی به آنها وارد نمی شود. مدل های میز تمام چوب مانند میز تلویزیون، میز عسلی و جلومبلی و میز ناهار خوری چوبی یا میزهایی با روکش های پارچه ای دارند، گزینه های مناسب تری هستند. شاید به نظر خنده دار بیاید، اما سالمندان هم مانند کودکان آسیب پذیرند و به مراقبت و حمایت احتیاج دارند. در قسمت ورودی خانه بهتر است از یک کمد استفاده کنید تا سالمندان عزیز بتوانند پالتو، کلاه و عصایشان را به راحتی درون آن قرار دهند و یک جاکفشی جادار و با کیفیت انتخاب کنید تا این عزیزان بتوانند بدون دغدغه کفش های خود را در آن قرار داده و به داخل منزل بیایند. همچنین توصیه می شود از یک صندلی محکم و زیبا نیز در این فضا استفاده کنید تا سالمندان عزیزتان بتوانند راحت تر کفش های خود را پوشیده و دربیاورند.

دکوراسیون مناسب سالمندان

همچنین با کیفیت ترین و زیباترین وسایل مورد نیاز برای دکوراسیون فضایتان را می توانید در فروشگاه اینترنتی ایران میز مشاهده کنید و با محصولات دیگر مقایسه کنید و حتی محصول مورد نظرتان را طبق سلیقه ی خودتان تغییر دهید و با ویژگی هایی مانند ارسال رایگان، حمل طبقات و نصب رایگان تحویل بگیرید. با ما همراه باشید و به روز ترین و مفیدترین مقالات دکوراسیون منزل، طراحی داخلی منزل، دکوراسیون اتاق نشیمن، چیدمان اتاق خواب و طراحی اتاق خواب نوزاد و کودک را در وبلاگ ایران میز مشاهده کنید.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز