فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 2677 روز پیش
بازدید 619 بدون دیدگاه

درباره ی دکوراسیون لوکس و مدرن چه می دانید؟

 

اتاق خواب

انواع طراحی دکوراسیون

دکوراسیون و طراحی داخلی همیشه به عنوان مهم ترین و مطرح ترین ویژگی یک فضا به حساب می آید و گاها بیش از چند صد میلیون تومان برای یک فضای مهم هزینه می شود اما در صورتی که دکوراتور نکاتی کوچک را در این دکوراسیون لحاظ نکند تمامی این هزینه ها و از همه مهم تر وقت و موقعیت این فضا به طور کلی از بین می رود و تلاش های سازنده و دکوراتور به راحتی توسط بیننده نادیده گرفته می شوند. برای فضاهای بزرگ و مکان های بین المللی از دانش دکوراسیون و طراحی فضا به طور دقیق و هماهنگ استفاده می شود تا از بوجود آمدن هرگونه فضای ناهمگون و بلااستفاده جلوگیری شود. تصور شما از فضایی که از تمامی بخش های آن استفاده می شود این نباشد که بایستی یک وسیله در آن فضا قرار بگیرد بلکه در پاره ای از موارد منطور از این عبارت این است که فضایی خاص و محدود را با یک مدل متفاوت از لامپ ها و آباژورها دکور کرد تا با ایجاد حس تمایز، تمامی نقاط آن فضا شخصیتی جداگانه و زیبا به خود بگیرند. در ادامه می خواهیم یک متد دکوراسیون خانگی را که اتفاقا در کشورهای ثروتمند بسیار مجبوب و پسندیده است را بررسی کنیم؛ با ما همراه باشید و تفاوت بینش خود را قبل و بعد از این مطلب مقایسه کنید. برای دکوراسیون خود از سرویس خواب منساب استفاده کنید همچنین میتوانید مشخصات و قیمت سرویس خواب چوبی را در ایران میز بیابید.

اتاق خواب

در فضاهای مدرن، اتاق خواب عملا از فضایی برای خوابیدن و استراحت کردن به یک اتاق مستقل و بزرگ تبدیل می شود که گاها در آن سرویس بهداشتی و مبلمان هم وجود دارد. اتاق خواب های لوکس را با تختخواب های گران قیمت و پرده های بسیار شکیل و زیبا طراحی می کنند و این اتاق عملا می تواند هر شکلی داشته باشد و لزوما مکعب مستطیل نخواهد بود. حتی کوچکترین بخش های این اتاق نیز برای یک هدف مشخص دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرند. به تصویر بالا دقت کنید، خواهید دید که رابطه و تناسب میان دو صندلی راحتی، تخت خواب ، پرده و رنگ غالب دیوارها به طرز شگفت انگیزی هر بیننده ای را به خود جذب می کند. گفتنی است که تضاد و به همراه آن تناسب رنگ و شکل وسایل و ویژگی های یک فضا می تواند به راحتی دکوراسیون شما را از یک چیدمان معمولی به یک دکوراسیون لوکس تبدیل کند.

اتاق خواب

یکی دیگر از بخش هایی که بایستی مورد توجه قرار دهید وسایلی است که در اتاق خواب تان استفاده می کنید. در خانه های لوکس معمولا افراد دستگاه ها، وسایل و گجت های فراوانی در اختیار دارند و همین ازدیاد وسایل سبب می شود تا زمینه ی بر هم خوردن فضای اتاق خواب آغاز شود. اما نوع و سبک دکوراسیون است که در اینجا می تواند شما را به سادگی هرچه تمام تر از شر این مشکل بزرگ خلاص کند؛ بله ترفند هایی مانند قفسه های دوبعدی می توانند به آسانی وسایلی متفاوت را در کنار هم قرار دهند و آشفتگی احتمالی را از اتاق خواب دور کنند؛ وسایلی چون کتاب، تبلت و یا کلکسیون های متفاوت و عجیب تان مانند کلکسیون مجسمه هایتان را می توانید در این نوع از قفسه ها قرار دهید که در نهایت مدرن بودن و زیبایی می توانند فضایتان را جمع و جور کنند و نظم بی نظیری را به شما هدیه کنند. در کنار این نوع از قفسه ها، به بحث مهم تری برخواهیم خورد که نصب آثار هنری مانند تابلوفرش، نقاشی ها و تابلو های عکس های خاطره انگیز است؛ و سوالی که اینجا مطرح می شود این است که محل نصب و چگونگی نصب آنها چه تاثیری بر میزان موفقیت شما در دکوراسیون تان دارد؟ جواب این سوال این است : تاثیری محسوس و خاص! قاب هایتان را اگر بدون اندازه گیری دقیق و با شکل های هندسی متفاوت و عجیب نصب کنید و دیوار را شلوغ اما زیبا جلوه دهید می توانید این زیبایی را به حد کمال خودش برسانید و از زیبایی فضایتان تا مدت ها لذت ببرید.

 

اتاق نشیمن

اتاق نشیمن

در فضای یک اتاق نشیمن لوکس به وضوح می توان تضاد را مشاهده کرد؛ بطور کلی می توان گفت که بیش از نیمی از دکور های محبوب و گران قیمت، زیبایی و محبوبیت خود را مدیون قانون تضاد و ترکیب هستند. از تضاد رنگ میان مبلمان و میز عسلی با رنگ دیوار گرفته تا اختلاف رنگ شِید آباژور با رنگ دیوار و مبلمان، همه و همه می توانند این ویژگی را برای شما برجسته تر کنند و باعث شوند که این ویژگی اتاق نشیمن تان را به شکلی باور نکردنی خاص تر و متفاوت تر جلوه دهد. یکی از رایج ترین اشتباه های ممکن برای انتخاب میزعسلی را می توان استفاده از میزعسلی چوبی ساده در فضای نامناسب دانست. این کار علاوه بر اینکه باعث برهم خوردن توازن موجود بین اجزای خانه می شود، بلکه نوعی حس سادگی و بی ارزش بودن فضا را به راحتی به بیننده منتقل می کند.

اتاق نشیمن

در فضاهای لوکس هرچیزی ممکن است فراتر از ماهیت اصلی خود کارایی داشته باشد. برای مثال یک میز قهوه خوری با شکل متفاوت و خاص را در نظر بگیرید که در میان وسایل و متد های مدرن دکوراسیون در میان یک اتاق با دکوراسیون مدرن جای گرفته است؛ این میز با توجه به نامش قاعدتا باید برای کارهایی مانند نوشیدن یک نوشیدنی و یا یک میان وعده ی مناسب شما را به سمت خود جذب کند اما چرا از آن برای دکور کردن اتاق استفاده نکنید؟ و یا بطور مثال هنگامی که مشغول به انجام دادن کارهایتان هستید از فرزندتان بخواهید تا تکالیفش را بر روی این میز انجام دهد و از آن به عنوان میز تحریر هم استفاده کنید تا نظارتتان بر روی کار های فرزند یا فرزندانتان نیز از بین نرود و همزمان کارهایتان را طبق برنامه پیش ببرید. از جمله کارهایی که می تواند به شما برای انتخاب این سبک خاص از میز های کمک کند، بررسی نوع و تعداد رنگ های بکار رفته در اتاق مورد نظرتان است. یکی از ساده ترین ترکیب هایی که می توانید با یکدیگر هماهنگ کنید، رنگ های آبی، قهوه ای و زرد هستند که به سادگی و در طیف های متفاوت در کنار یکدیگر می توانند به کار بروند.

اتاق نشیمن

اگر شومینه و یا رادیاتور شوفاژ در اتاق هایتان وحود دارد آنها را به حال خود رها نکنید و از آنها به بهترین نحو ممکن برای هر چه بهتر کردن فضایتان بهره ببرید. ممکن است این سوال در ذهن تان بوجود بیاید که، چطور می توانم از یک رادیاتور شوفاژ و یا یک شومینه برا زیباتر کردن فضای خانه ام بهره ببرم؟ جواب در نوع رنگ و خلاقیت شماست! بله، درست شنیدید، رنگ و خلاقیت خود شما. چرا یک رادیاتور شوفاژ با رنگ متفاوت و تند در خانه تان نداشته باشید و از این ویژگی در فضایتان به گونه ای استفاده نکنید که باعث جلب توجه بشود؟ اگر شومینه در خانه تان دارید و مانند اکثر مدل های ساده ی دکوراسیون سعی کرده اید آن را با رنگ قهوه ای و استفاده از چوب دکور کنید، به شما تبریک می گوییم، شما از بسیاری از افراد جلوتر هستید اما اگرشومینه تان را همزمان با رنگی جیغ و جذاب زنگ آمیزی کنید، این تاثیر به سادگی و به سرعت شما و مدل دکوراسیون تان را بسیار جلوتر و بهتر از دیگر مدل ها و دیگر دکوراسیون ها نشان می دهد. هرچند این تغییر جزو تغییرات ساده و کم هزینه است اما یکی از مرسوم ترین تغییرات فضاهای لوکس و مدرن به حساب می آید و می توان با این روش وسایل متفاوت را با یکدیگر استفاده کرد؛ برای مثال می توانید یک صندلی راک قهوه ای و یک شومینه با رنگ خیره کننده را تصور کنید.

اتاق پذیرایی

اتاق پذیرایی

نکته ای که در دکوراسیون مدرن در نظر گرفته می شود و افراد غالبا از آن چشم پوشی می کنند و یا از کنار آن ساده رد می شوند تنوع رنگی است. دکوراسیون ساخت یافته و مدرن مملو از رنگ ها و طرح های نامنظم هندسی است، پر از تضاد ها و هماهنگی ها که در چیدمان های معمولی فقط از هماهنگی های ساده استفاده می شود و تضاد معمولا به فراموشی سپرده می شود و یا نقش آن به سرعت انکار می شود. برای مثال در خانه های لوکس و خانه هایی که دکوراسیونی شیک و دیدنی دارند، تنوع رنگ های شاد و جیغ را برای مبلمان،کوسن، صندلی راحتی، فرش، میزعسلی، میزتلفن و… می بینید و این در حالی است که برای دکور کردن ساده ی فضا فقط کوسن های ساده و با طرح و رنگی بسیار شبیه به رنگ و طرح مبلمان استفاده می شود و این موضوع به شدت بر کیفیت دکوراسیون و همینطور روحیه ی افراد و نوع برخوردشان تاثیرگذار خواهد بود و می تواند فضا را برایشان تکراری و دلگیر کند.

اتاق پذیرایی

اتاق پذیرایی

فضاهای معمولی را عمدتا با مبلمان ساده و یا چندین ست مبلمان که گاها به همدیگر شبیه هم هستند دکور می کنند اما این دکوراسیون را بیشتر متخصصین دکوراسیون رد می کنند و آن را بیهوده می دانند، چرا که این نوع از چیدمان علاوه بر اینکه می تواند هزینه ی زیادی را برای شما در بر داشته باشد، فضایتان را نیز به شدت ساده و متداول جلوه می دهد. آیا تا به حال به تنوع بسیار عجیب برای مبلمان تختخوابشو و صندلی راحتی و صندلی راک فکر کرده اید؟ این تنوع را فقط در عکس ها دیده اید؟ چرا آن را اجرا نکنید؟ مگر نمی خواهید فضایتان متحول شود و خانه ای لوکس داشته باشید؟ پس انجامش دهید و با بهترین رنگ ها و طرح هایی که می شناسید انجامش دهید تا زیبایی را در گوشه و کنار فضای نشیمن و پذیرایی تان احساس کنید. لوستر های مدرن، کفپوش های سه بعدی و یا با طرح های نامنظم هندسی، صندلی ماساژ و همه و همه می توانند به نوعی شما را به سوی داشتن خانه ای زیبا هل بدهند و با این ترفند ها می توانید با صرف هزینه ای بسیار کم این مشکل فضایتان را حل کنید و خانه ای نزدیک تر به خانه های لوکس در اختیار داشته باشید.

آشپزخانه

آشپزخانه

امروزه نوع و سبک فضای آشپزخانه های مدرن را بیشتر با استفاده از طرحی به نام آشپزخانه ی جزیره ای تعیین می کنند که می تواند تا بیشترین حد ممکن نیاز های شما به فضای زیاد کابینت و مشکلاتی که در دکوراسیون های ساده وجود دارد را برطرف کند. در دکوراسیون قدیمی مشکلاتی از قبیل کمبود نقاط مهم و اثر گذار برای نورپردازی وجود دارد. و یا نبود فضایی برای وسایل متعدد برقی اعم از چرخ گوشت، مخلوط کن، غذاساز، چای ساز و تستر و… که معمولا فضایی برای نگهداری آن ها وجود ندارد و غالبا کاربرد هایی مهم دارند که نمی توانید یک هفته را بدون وجود آن ها سپری کنید. این مشکلات با اجرا کردن طرح آشپزخانه ی جزیره ای و مدرن وبا بهره گیری از کابینت های مدرن و با کیفیت می توانند به سادگی برطرف شوند. یکی دیگر از مزایای آشپزخانه ی جزیره ای این است که می توان با قرار دادن چند صندلی اوپن، لحظات طولانی تر و دلپذیر تری را برای آشپزی و تزیین غذاها، دسرها و سالادهایتان بگذرانید بدون اینکه حتی خستگی این کار لذت بخش شما را آزار بدهد. البته هر نوع دکوراسیونی در کنار مزایای منحصر به فردش، مشکلات خاص خود را نیز به همراه دارد که برای چیدمان جزیره ای می توان کمبود فضا برای قرار دادن میزناهارخوری را بیان کرد که غالبا این مشکل با داشتن فضای کافی حل می شود و می توان میزناهارخوری را در فضای اتاق پذیرایی و یا اتاق نشیمن قرار داد و از صرف وعده های غذایی در کنار خانواده لذت برد.

سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی

اشتباه رایج درباره ی سرویس بهداشتی و فضای آن این است که اغلب مردم فکر می کنند این بخش از خانه به یک مدل دکوراسیون خاص و شیک احتیاج ندارد در صورتی که این باور عملا توسط متخصصین دکور و چیدمان رد می شود، چرا که از نظر علم دکوراسیون؛ هر فضایی اعم از خانگی، اداری، تجاری و عمومی باید از یک و یا چندین روش دکوراسیون پیروی کند تا وسایلی که در آن وجود دارند خود را بهتر و زیباتر نشان دهند. در دکوراسیون لوکس و خانگی، نقش سرویس بهداشتی بسیار مهم تر از آن چیزی است که حتی بتوانید تصورش را بکنید. سرویس های بهداشتی در خانه های با دکوراسیون عادی و رایج، معمولا دیواره و کف سرویس بهداشتی با کاشی و سرامیک و گاهی سنگ های متناسب ساخته می شوند و بقیه ی بخش ها مانند سقف را با رنگ آمیزی با دیگر قسمت ها هماهنگ می کنند و این در حالی است که در خانه هایی که مدل های دکوراسیون لوکس در آنها اجرا می شود این موضوع با روشی دیگر اجرا می شود برای مثال یک یا چند دیوار را با مدل های به روز و زیبای کاغذ دیواری می پوشانند و به دنبال آن با استفاده از رنگ های متناسب، بخش های دیگر دیوار را رنگ آمیزی می کنند و یا از کاغذ دیواری دیگری استفاده می کنند. همزمان با دکوراسیون دیوارها، وسایل مورد نیاز برای دکور کردن بخش های مختلف سرویس بهداشتی تامین می شود. وسایلی مانند روشویی، وان، نوع و شکل توالت فرنگی و در یک سمت دیگر وسایلی مانند آینه، شمعدان و گلدان، ظرف مایع دستشویی و چوب رختی و جامسواکی با رعایت تناسب و تضاد نسبت به دو بخش دیگر انتخاب می شوند. بعد از دکوراسیون کلی، پرده ی حمام به عنوان بزرگترین بخشی که می تواند شما را تحت تاثیر قرار دهد را به خوبی در ذهن تان نگه دارید و در انتخاب آن دقت فراوانی داشته باشید تا جذابیت سرویس بهداشتی تان را بسیار بیشتر از آنچه که هست باشد. مشکل دیگری که درباره ی سرویس های بهداشتی وجود دارد نور پردازی غلط آن است در حالی که برای داشتن یک سرویس بهداشتی لوکس و شیک باید نورپزدازی تان بی نظیر باشد و فضایی کاملا روشن در اختیار داشته باشید همانطوری که در فضای اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی از آباژور، لوستر و لامپ های هالوژن بهره می برید تا نور کافی و زیادی را هنگامی که مشغول به صحبت کردن، خواندن کتاب و یا خوردن خوراکی خوشمزه تان هستید تجربه کنید.

در برند های لوکس از اتاق نشیمن ایده آل نیز میتوانید استفاده کنید.

 

 

 

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز